خبرگزاری کار ایران

افزایش تعداد ون رستوران‌ها به بهانه ایجاد زیست شبانه

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۴۰۰

عضو شورای شهر تهران نسبت به افزایش تعداد ون رستوران‌ها به بهانه ایجاد زیست شبانه تذکر داد.

به گزارش ایلنا، ناهید خداکرمی، رییس کمیته سلامت شورا در یکصدو بیست و یکمین جلسه شورا طی تذکری به افزایش تعداد ون رستوران‌ها به بهانه ایجاد زیست شبانه تذکر داد.

وی گفت: مشاهده می‌شود که شهرداری‌های مناطق مختلف با هدف بهبود زیست شبانه و استفاده از برخی فضاهای شهری در شب، اقداماتی را انجام می‌دهند که بعضاً تکراری و بدون نوآوری خاص بوده و عمدتاً بر رستوران ون‌ها و معابر غذا متمرکز شده است.اغلب غذاهای عرضه شده، فست فود و ساندویچ‌هایی است که هم از نظر بهداشتی قابل نظارت نیست و همچنین این رستوران‌های سیار، خود عامل سد معبر و آلودگی هوا می‌شوند.

او افزود: مصرف کننده‌ها نیز،  اغلب قشر برخوردارجامعه بوده و این مساله با عمومی بودن فضاهای شهری در تضاد است.لذا به شهردار محترم تهران  تذکر داده می‌شود، تا شهرداران مناطق نسبت به توقف گسترش رستوران ون‌ها اقدام کنند و به جای آن شرایطی را فراهم کنند که در هر منطقه،  از پتانسیل‌های مردمی برای احیای زیست شبانه استفاده کنند تا همه مردم بهره‌مند شوند.

خداکرمی ادامه داد: اقداماتی نظیر نمایش‌های خیابانی، نقالی، شاهنامه خوانی، حافظ خوانی، اجرای موسیقی توسط گروه‌های آماتورساکن در همان محله و منطقه یا نمایش فیلم استفاده شود و یا بازارهای شبانه برای دستفروشان ایجاد کنید تا دستفروشی از روز به شب انتقال یابد.بطورکلی مدیریت شهری باید سراغ مردم بروند و با ذهن شهروندان و خلاقیت و نوآوری آنها فعالیت های عامه پسند جایگزین رستوران ون‌ها شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز