خبرگزاری کار ایران

در چهل سالگی انقلاب صورت گرفت؛

دیدار زندانیان سیاسی رژیم ستمشاهی با استاندار قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۲۱۶

تعدادی از مبارزان و زندانیان سیاسی رژیم ستمشاهی به مناسبت سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی با استاندار قزوین دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جمعی از مبارزان و انقلابیون و زندانیان رژیم ستمشاهی شنبه شب در دیداری صمیمی با زاهدی استاندار قزوین خاطراتی از دوران زندان خود در زمان رژیم گذشته را بازگو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام قائد امینی مشاور استاندار در امور روحانیون و از مبارزان گذشته، حجت الاسلام علیخانی به همراه غلامرضا حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید استان و جمعی از زندانیان رژیم ستمشاهی حضور داشتند.

حجت الاسلام قائد امینی مشاور استاندار در امور روحانیون در این دیدار با بیان خاطراتی از زمان ستم شاهی اظهار داشت: امام راحل با انقلاب خود دین و مکتب اسلام را زنده کرد و استخوان‌های کمونیسم با پیش‌بینی امام درهم شکست و عدالت، آزادی و فرهنگ تشیع زنده شد.

وی بیان کرد: با همه مشکلات و چالش‌هایی که نظام با آن روبرو بوده‌امروز هم انقلاب با هدایت رهبری با صلابت پیش می‌رود و امیدواریم با عزم جدی مسئولان بتوانیم از مشکلات و چالش های پیش‌رو نیز عبور کنیم.

امینی یادآور شد: شاید برخی سوء مدیریت‌ها گاهی کام مردم را تلخ کرده و ما هم این نواقص را پنهان نمی‌کنیم اما این دوران با رژیم گذشته به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و کسانی که به زندان رفته اند می‌توانند بخشی از این جنایت‌ها را بازگو کنند تا نسل جوان با واقعیت‌های گذشته بیشتر آشنا شوند.

وی اظهار داشت: در زمان رژیم گذشته بدترین اهانت ها به روحانیت از سوی کمترین افراد صورت می‌گرفت و کسی جلودار نبود و بالاترین مقام کشور اجازه نداشت مدیران خود را بدون اجازه مستشاران انتخاب کند و حقارت در سردمداران بیداد می‌کرد.

حجت الاسلام امینی بیان کرد: مستشاران نظامی اجازه نمی دادند یک پیچ توسط ایرانی ها باز و بسته شود و وابستگی را در اوج نگهداشته بودند و حق توحش می گرفتند اما امروز ایران اسلامی با اقتدار و اتکا به مردم سالاری دینی کشور را اداره می‌کند و اجازه هیچ دخالتی به استکبار نمی‌دهد.

وی گفت: شرایط بحرانی را سپری کرده ایم و اگر بتوانیم بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل کنیم دشمن در ادامه نقشه‌های خود ناامید خواهد شد.

مشاور استاندار در امور روحانیون تصریح کرد: امروز باید با بیان واقعیت‌ها و دستاوردهای نظام نسل جوان را به آینده امیدوار کنیم تا با انگیزه بیشتری در مسیر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب گام بردارند.

وی بیان کرد: کانون مبارزان و زندانیان سیاسی استان را راه اندازی و در سال ۸۶ مجوز رسمی آن را دریافت کرده ایم اما محلی برای تبادل نظر و تدوین خاطرات این افراد نداریم که از استاندار انتظار داریم برای تعیین مکانی در این خصوص دستور لازم را صادر کنند.

امینی گفت: باید کتاب انقلاب را با کمک مبارزان سیاسی استان تدوین کنیم زیرا مستند ترین، واقعی ترین و ماندگارترین تاریخ انقلاب از زبان مبارزان باید گفته شود تا برای آیندگان اسناد درستی باقی بگذاریم و از شکنجه ها بگوییم تا کسی به دروغ رژیم ستمشاهی را تطهیر نکند.

مشاور استاندار در امور روحانیون یادآورشد: باید واقعیتها توسط شاهدان عینی که در زمان شاه شکنجه شده بودند برای نسل جدید گفته شود و به جوانان بگویبم کجا بودیم و امروز کجا هستیم تا قدردان انقلاب اسلامی باشند.

در ادامه باروتی از مبارزان و زندانیان رژیم ستمشاهی که مدتی نیز راوی موزه عبرت بود خاطراتی از شکنجه مبارزان در زندان‌های مخوف شاه برای حاضران بازگو کرد.

استان قزوین ۲۴ زندانی سیاسی جانباز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز