خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف گیلان تاکید کرد:

انقلاب اسلامی زمینه ساز شکوفایی سنت حسنه وقف

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۹۵۸

مدیرکل اوقاف گیلان تاکید کرد: انقلاب اسلامی زمینه شکوفایی سنت حسنه وقف را فراهم کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان در دیدار با امام جمعه لوشان احیای سنت حسنه وقف را در عصر کنونی مدیون پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: در دوران حکومت پهلوی بسیاری از موقوفات از حال وقفیت خارج شده بود.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی سنت حسنه وقف بودیم، اظهار کرد: برای رسیدن به وضع مطلوب در حوزه ترویج سنت وقف و عمل به وقف فاصله داریم.

مدیرکل اوقاف گیلان افزود: همه وظیفه داریم برکات و آثار انقلاب را برای مردم بازگو کنیم.

وی یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های ترویج دهنده معارف اسلامی در جوار آستان مقدس امام زادگان هدفمند و مخاطب محور شد.

علیزاده ادامه داد: در طول سال بیش از ۱۰ کار ویژه فرهنگی در آستان مقدس امام زادگان در طول سال برگزار شده و همه ساله تعداد کثیری از مردم در سراسر کشور در کلاس‌های آموزش معارف اسلامی، مهارت های زندگی، سبک زندگی اسلامی و آموزش قرآن بقاع متبرکه شرکت می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: تا پیش از سال ۸۸ سالانه نزدیک به ۴۰۰ وقف در کشور صورت می‌گرفت، اما از سال ۸۹ به بعد و با کار فرهنگی انجام شده در کشور این تعداد به ثبت ۳ هزار موقوفه در سال افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز