خبرگزاری کار ایران

بررسی کسری بودجه دانشگاه‌ها در جلسه روسای دانشگاه‌های برتر

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۱۰۵

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: وضعیت کسری بودجه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های برتر بررسی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سیداحمد معتمدی در حاشیه نشست روسای دانشگاه‌های برتر کشور در واحد بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در این جلسه یکی از مهمترین موضوعات مورد بررسی، کسری بودجه دانشگاه‌ها بود که این امر تاثیری زیادی در فعالیت‌های دانشگاه ها خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت مانند سال گذشته از دانشگاه‌ها حمایت‌های خوبی داشته باشد و تا پایان سال کسری بودجه این مراکز جبران شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: درحال حاضر دانشگاه‌ها نسبت به دیگر ارگان‌ها و دستگاه‌ها حداقل بودجه را دریافت می‌کنند، بنابراین لازم است بودجه این مراکز به صورت کامل اختصاص پیدا کند.

معتمدی عنوان کرد: در این جلسه رئیس سازمان سنجش کشور نیز حضور داشت که وی درخصوص مسائل مربوط به کنکور خصوصا در مقطع تحصیلات تکمیلی صحبت‌هایی ارائه کرد و تصمیاتی  گرفته شد.

وی گفت: همچنین در این جلسه معاون فرهنگی وزارت علوم نیز حضور داشت که وی درخصوص مسائل روز صحبت‌هایی را مطرح کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در این جلسه درخصوص اصلاحات ساختاری در دانشگاه‌ها نیز موضوعاتی مطرح شد، افزود: که خوشبختانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این حوزه پیشگام بوده است.

معتمدی تاکید کرد: در این زمینه برخی از دانشگاه‌ها تجربه های خوبی داشتند که آنها را ارائه کردند.

وی گفت: روسای دانشگاه‌های حاضر در این جلسه معتقد بودند که باید اصلاحات ساختاری و کلیدی در دانشگاه‌ها رخ دهد، چراکه اکنون در این زمینه از دانشگاه‌های بزرگ دنیا فاصله داریم و باید این فاصله را با اصلاح ساختار کم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز