خبرگزاری کار ایران

مرضیه هاشمی:

در زندان مجبورم کردند که حجابم را بردارم/بازداشتم رنگ و بوی سیاسی داشت

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۰۷۹

این خبرنگار گفت: من از ایران حمایت می‌کنم و به همین دلیل یک هدف مهم برای آمریکا به شمار می‌آیم. دولت آمریکا بعد از انقلاب اسلامی با ایران مشکل جدی داشته و حتی صحبت تعویض رژیم را هم مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری مرضیه هاشمی (مجری شبکه پرس تی‌وی) با حضور پیمان جبلی (معاون برون مرزی صدا و سیما) و اصحاب رسانه در شبکه پرس‌تی‌وی برگزار شد.

مرضیه هاشمی در این نشست گفت: به خاطر حساسیت قانونی که بازداشت من داشت من یک بیانیه انگلیسی را آماده کردم و برایتان می‌خوانم. از همه مسئولان و مردمی که از من حمایت کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: برخی در غرب هستند که به مسئولیت خود عمل نمی‌کنند و می‌خواهند خلاف اعمال مسلمانان را نشان دهند. سیاه‌پوستان همواره قربانی رفتارهای غرب بودند. بر همین اساس مرا همانند خیلی از فعالان سیاسی با یک قانون مصلحتی و بدون هیچ مدرکی بازداشت کردند.

هاشمی ادامه داد: در طول مدتی که در زندان بودم از من سوءاستفاده‌هایی شد و مجبورم کردند که حجابم را بردارم. درصورتی که من هیچ اتهامی نداشتم و تنها به عنوان یک شاهد مرا ۱۰ روز در زندان نگه داشتند.

این خبرنگار در ادامه بیان کرد: با چنین قانون که دو دهه است راه افتاده، آمریکا مسلمانان و سیاه‌پوستان را تحت فشار قرار می‌دهد تا به اهداف خود دست پیدا کند. من می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و از طرف کسانی که نمی‌توانند صدای خود را به گوش همه برسانند صحبت کنم. اکنون مسلمانان و سیاه‌پوستان در آمریکا تحت فشار هستند و مورد آزار قرار می‌گیرند.

وی افزود: من یک سیاه‌پوست آمریکایی هستم ولی در شبکه تی‌وی پلاس کار کرده و در واقع عاشق ایران هستم. اما آن‌ها در واقع مرا هدف قرار دادند و برای روابط مابین ایران و آمریکا دستگیر شدم. بازداشت من بسیار رنگ و بوی سیاسی داشت. به طور کلی رسانه‌های غربی زدن ایران را دنبال می‌کنند و از دنبال کردن قانون‌هایی که بر ضد مسلمانان و سیاه‌پوستان باشد، دنباله‌روی می‌کنند.

هاشمی در ادامه اظهار کرد: اکنون ما به ۴۰ سالگی انقلاب رسیده‌ایم و من خیلی خوشحالم که با دین اسلام و اهداف انقلاب ایران آشنا شدم. ایران در حال مقابله با چند دهه تحریم آمریکا است و باید توسط ما حمایت شود. در عین حال ما باید متوجه شدت اوضاع درباره مسلمانان و سیاه‌پوستان در آمریکا باشیم و با هم متحد شویم. بازداشت من نشان داد که با وحدت با هم می‌توانیم به اهداف خود برسیم.

وی افزود: ما باید روی سیستم‌های آمریکا و غرب فشار بیاوریم چراکه آنها برای مسلمانان و سیاه‌پوستان وضعیت بدی را ایجاد کرده‌اند و آنها در شرایط سختی قرار دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: هیچ اتهامی متوجه من نبود و مرا به عنوان شاهد اصلی گرفته بودند. چندبار به آنها گفتم که من نماینده ایران نیستم و تنها در یک شبکه ایرانی کار و زندگی می‌کنم با این وجود مرا دستگیر کردند و من حس می‌کنم که این بازداشت رنگ و بوی سیاسی داشت.

هاشمی ادامه داد: من به محض ورود بازداشت نشدم و چندهفته آنجا بودم و حتی پرواز داخلی هم در آنجا داشتم. به هر حال بازداشت من در تناقض با حرف آمریکایی‌هاست. آن‌ها در حال ترویج ایران هراسی هستند.

این خبرنگار در ادامه گفت: من از ایران حمایت می‌کنم و به همین دلیل یک هدف مهم برای آمریکا به شمار می‌آیم. دولت آمریکا بعد از انقلاب اسلامی با ایران مشکل جدی داشته و حتی صحبت تعویض رژیم را هم مطرح کرده است.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش بیان کرد: ما باید با هجمه علیه مسلمانان و سیاه‌پوستان مقابله کنیم. هدف دشمن ایجاد تفرقه بین ماست. به همین دلیل من از همه می‌خواهم با هم متحد شوند و حتی با راه‌انداختن یک کمپین در فضای مجازی قدرت خود را نشان دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز