خبرگزاری کار ایران

استفاده از فناوری دیجیتال در ارتقای سلامت جامعه

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۶۰۷

دبیر جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت گفت: یکی از اهداف جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت، شناسایی بستر‌های دیجیتال ارتقای سلامت در جامعه و جلب مشارکت صاحبان این بستر‌ها در راستای افزایش سواد سلامت جامعه بوده است.

به گزارش ایلنا،‌ امیر حسین اسدی اظهار داشت:در این راستا تلاش شد تا از ظرفیت رسانه‌های دیجیتال سلامت در ارتقای سواد سلامت جامعه استفاده گردد؛ لذا طی جلسات متوالی با کارشناسان پیام رسان بومی آی گپ و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مقرر شد تا برخی از کمپین‌های اطلاع رسانی سلامت وزارت بهداشت با همکاری «آی گپ» انجام شود و «آی گپ» در مدت زمان کمپین، خدمات رایگان خویش را به مردم ارائه کند.

اسدی گفت: یکی از دغدغه‌های دائمی مردم، حفظ و ارتقای سلامت است و فعالیت در حوزه سلامت مورد علاقه تمامی فعالان مجازی و استارت آپ‌های نوپاست. در این میان آی گپ نیز تلاش کرد تا فعالیت خود را به سوی جامعه سلامت محور هدایت کند و این استارت آپ توانمند پذیرفت تا با ایجاد یک ظرفیت جدید، از تمامی پتانسیل‌های رسانه‌ای و زیرساختی خود در راستای ارتقای سواد سلامت جامعه استفاده نموده و زمینه توسعه سلامت جامعه را مهیا سازد.

دبیر جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت در رابطه با فعالیت تازه این پیام رسان گفت: سرویس سلامت عمومی این سامانه با نام «دکتر آی گپ» ارائه می‌شود و مردم می‌توانند بصورت رایگان عضو سرویس‌ها شده و از خدمات سرویس سلامت استفاده کنند.

محاسبه رایگان تناسب اندام و ارایه فیلم‌ها و دستورالعمل‌های رایگان سلامتی، خطرسنجی میزان ابتلا به سرطان از طریق پرسش و پاسخ در فضای مجازی و ارائه پیش بینی ابتلا به سرطان بخشی از فعالیت‌های «دکتر آی گپ» است. هم چنین ارایه دستورالعمل خطرسنجی وقوع سکته مغزی، تست سنجش افسردگی بصورت رایگان، تست سنجش هوش، تست سنجش مزاج در طب سنتی، تست‌های افزایش هوش و خلاقیت نوزادان، سرویس سلامت روان، سرویس‌های سلامت نوجوانان، سرویس‌های سلامت مادران، سرویس‌های سالمندان، سرویس‌های اطلاع رسانی و آموزش و ارایه مشاوره از برنامه‌های «دکتر آی گپ» است که به مردم خدمات خواهد داد.

امیرحسین اسدی افزود: طی جلسات متوالی با ادارات تخصصی وزارت بهداشت همچون اداره کل آموزش و ارتقای سلامت مقرر شد کمپین و پویش‌های مختلف از طریق ظرفیت‌های این پیام رسان در فضای مجازی وحقیقی شکل پذیرد و فیلم‌ها و مطالب آموزشی و ترویجی نیز در این بستر در اختیار افراد جامعه قرار گیرد. در واقع «دکتر آی گپ» یک سرویس سلامت است که تلاش دارد تا سرویس‌ها و خدمات سلامت را به صورت روزانه در اختیار عموم مردم ایران قرار دهد. خدماتی که قابل اعتماد، به روز و مورد تایید وزارت بهداشت است و اغلب به صورت رایگان به مردم ارایه می‌شود.

اسدی افزود: نزدیک به هزار و ششصد بستر دیجیتال در جشنواره شناسایی گردید و عزم جشنواره و کارگروه توسعه کسب وکار‌های دیجیتال سلامت بر توسعه ظرفیت‌های استارت آپ‌ها و فناوری‌های دیجیتال با هدف ارتقای سلامت جامعه است و ما تلاش خواهیم نمود هر هفته با چند استارت آپ جدید در راستای افزایش ارایه خدمات سلامت به جامعه همکاری نمایی تا شعار سلامت برای همه و با استفاده از فناوری، در تمامی زمینه‌ها فراگیر گردد.

علاقمندان می‌توانند دکتر آی گپ را از طریق سایت www.igap.net و یا در کافه بازار دریافت و نصب کنند و با مراجعه به دستیار هوشمند ((های گپ)) از خدمات دستیار هوشمند دکتر آی گپ استفاده نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز