خبرگزاری کار ایران

ارزیابان جنگل‌های هیرکانی خواستار پاسخ شدند

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۴۲۱

جلسه هماهنگی با اعضای کمیته راهبردی ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی درخصوص به پاسخ به سوالات ارزیابان IUCN برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جلسه هماهنگی برای پاسخ به سوالات ارسالی ارزیابان IUCN و مرکز میراث جهانی با حضور رئیس شورای عالی جنگل، معاون میراث فرهنگی، نماینده معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیران ملّی پایگاه‌های هیرکانی، مشاور پرونده جنگل‌های هیرکانی و نماینده کمیسیون ملی یونسکو ایران و کارشناسان معاونت میراث فرهنگی کشور در محل معاونت میراث فرهنگی برگزار شد.

محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی کشور) با اعلام این خبر گفت: این جلسه هماهنگی با هدف ایجاد وحدت رویه و رسیدن به پاسخی هماهنگ و منطقی به سوالات مطرح شده از سوی ارزیابان یونسکو، برگزار شد.

او گفت: پس از بازدید میدانی کارشناسان IUCN از سایت‌های پیشنهادی جنگل هیرکانی در آبان ماه سال جاری، سوالاتی درخصوص حفاظت بهتر نسبت به مخاطرات احتمالی در حوزه حفاظت و مدیریت جنگل‌های هیرکانی مطرح شد که این جلسه نیز به منظور پاسخ به سوالاتی مکتوب ارسالی از سوی مرکز میراث جهانی به سازمان میراث فرهنگی و کمیسیون ملّی یونسکو ـ ایران بوده است.

به گفته طالبیان، در این جلسه قرار شد، دستگاه‌های مرتبط برای پاسخ به سوالات ارزیابان همکاری لازم را با سازمان میراث فرهنگی و مشاور پرونده داشته باشند و  نماینده تام الاختیار خود را برای پیگیری و تحقق موضوعات مطرح شده به مشاور و سازمان میراث فرهنگی معرفی کرده‌اند.

او تاکید کرد: هم اکنون مقرر شده تا دستگاه‌های مرتبط ظرف دو هفته کلیه مستندات درخواستی را جمع آوری کرده و با معرفی نماینده خود در اسرع وقت در اختیار مشاور پرونده قرار دهند تا پس از کنترل نهایی با مشاور خارجی پرونده به مرکز میراث جهانی ارسال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز