خبرگزاری کار ایران

عراقچی با در دیدار همتای اتریشی:

ایران به ایفای نقش سازنده خود برای پیشبرد تحولات سوریه، یمن و افغانستان ادامه می دهد

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۲۵۶

معاون سیاسی وزارت امور خارجه که برای برگزاری دور جدید رایزنی‌های سیاسی ایران و اتریش در وین بسر می‌برد با قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، پتر لیک در این دیدار با اشاره به اهمیت ایران در سیاست خارجی اتریش و همچنین جایگاه آن در منطقه غرب آسیا، اراده سیاسی کشور متبوعش برای تداوم و افزایش رایزنی‌ها، همکاری‌ها و تعاملات دو کشور در ابعاد و حوزه‌های مختلف اعم از دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد و گفت: اتریش از برجام حمایت کرده و همگام با اتحادیه اروپایی برجام را یک توافق بین المللی مبتنی بر رویکرد چندجانبه گرایی می‌داند.

وی ضمن ابراز خرسندی از سیاست ایران در باقی ماندن در برجام اظهار داشت: امیدوار است با اعلام SPV ایران بتواند از آن منتفع شود.

این دیپلمات اتریشی همچنین علاقمندی شرکتهای متوسط و کوچک جهت تعامل و همکاری با ایران را ابراز داشت.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه نیز با تشکر از مواضع مثبت و سازنده اتریش برای توسعه همکاری ها و تعاملات با ایران و در حمایت از برجام، بر لزوم حمایت‌های بیشتر و عملی کشورهای اروپایی از برجام تاکید کرد.

وی به مواضع ایران در ارتباط سوریه، یمن و افغانستان اشاره و اظهار داشت: سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر تعامل در راستای استقرار ثبات، امنیت، توسعه و فرآیندهای سیاسی است و ایران به ایفای نقش سازنده خود برای پیشبرد تحولات سوریه و یمن و افغانستان ادامه خواهد داد و همواره بر رهیافت گفت‌وگو و مذاکره به جای درگیری و منازعه تاکید داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز