خبرگزاری کار ایران

عراقچی در دیدار با همتای لهستانی:

ایران اجازه ائتلاف‌‌سازی علیه منافع خود را به هیچ کشوری نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۳۹۲

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران همواره به دنبال برقراری صلح و امنیت در منطقه بوده و این را در مبارزه با گروه‌های تروریستی همچون داعش به اثبات رسانده است؛ اما اجازه ائتلاف‌‌سازی علیه منافع خود را به هیچ کشوری در منطقه یا خارج از آن را نخواهد داد.

به گزارش ایلنا، ماچی پرز میسلاو لانگ، معاون وزیر امور خارجه لهستان که در رأس یک هیأت سیاسی به منظور گفت‌وگو و مذاکره با سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه وارد تهران شده است، امروز با همتای ایرانی خود در ارتباط با کنفرانس به اصطلاح صلح و امنیت خاورمیانه که با همکاری مشترک لهستان و آمریکا در ورشو در بهمن ماه برگزار می‌شود، دیدار و گفت‌وگو کرد. 

این مقام لهستانی با اشاره به سابقه بسیار خوب مناسبات دوجانبه و تاکید مجدد بر حمایت قاطع کشورش از برجام، در ارتباط با برگزاری نشست ورشو گفت: در این کنفرانس پیشبرد صلح و امنیت در خاورمیانه در کلیت خود مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه علیه هیچ کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. 

وی ادامه داد: لهستان معتقد است ایران به عنوان یکی از بازیگران مهم خاورمیانه نقش موثری در شکل گیری تحولات منطقه دارد. هدف لهستان از برگزاری این کنفرانس کمک به حل مشکلات منطقه است و لهستان به عنوان دوست ایران اجازه  نخواهد داد تا علیه ایران اقدامی صورت گیرد.

سیدعباس عراقچی نیز در این دیدار، اظهار داشت: بحران خاورمیانه در اشغالگری رژیم صهیونیستی ریشه دارد و اصلی‌ترین مشکل منطقه رژیم صهیونیستی و سیاست‌های غاصبانه و سرکوبگرانه آن است؛ لذا تا زمانی که مردم فلسطین به حقوق مشروع خود نرسند، منطقه روی آرامش به خود نخواهید دید. اینکه چنین موضوع مهمی در دستورکار کنفرانس قرار نگرفته نشان دهنده یک سویه بودن این کنفرانس است و معلوم است که آمریکا اهداف دیگری را از برگزاری آن دنبال می‌کند. 

وی افزود: مشکل دیگر منطقه سیاست‌های ماجراجویانه دولت آمریکا است. در حالی که آمریکا درصدد نابودی برجام به عنوان تنها محصول دیپلماسی و مذاکره در این منطقه حساس است، چگونه می‌تواند ادعا کند که در پی حل مشکلات این منطقه است؟!
 
معاون سیاسی وزارت امور خارجه با غیرقابل قبول دانستن دلایل دولت لهستان در همراهی با دولت آمریکا در برگزاری کنفرانس ورشو تصریح کرد: دولت لهستان باید نیات واقعی دولت آمریکا از این کنفرانس را درک کرده و متوجه عواقب آن باشد. 

عراقچی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال برقراری صلح و امنیت در منطقه بوده و این را در مبارزه با گروه‌های تروریستی همچون داعش به اثبات رسانده است؛ اما اجازه ائتلاف‌‌سازی علیه منافع خود را به هیچ کشوری در منطقه یا خارج از آن را نخواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز