خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

خط قرمزم در استان رعایت حق و حقوق کارگران است/بی توجهی به کارگران عواقب دارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۱۰۱

استاندار یزد با تاکید بر رعایت حق و حقوق کارگران از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: خط قرمز من در استان رعایت حق و حقوق کارگران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در شصت و چهارمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه این کار گروه جایگاه قانونی و محکمی دارد ادامه داد: این ستاد باید به صورت ثابت در دستور کار قرار گیرد و مداوم برگزار شود.

وی با بیان اینکه مسائل مختلف این کارگروه باید جدی دنبال شود ادامه داد: انتظار دارم حداکثر شفافیت از این کارگروه وجود داشته باشد و مردم بر مصوبات نظاره گر باشند.

استاندار یزد با اشاره به گزارش های ارائه شده و مسائل بانکی اضافه کرد: برخی از رتبه هایی که اعلام شده رتبه های خوبی نیست که بخشی از آن مربوط به سامانه کشوری است و باید سریعتر این مشکل رفع شود تا بر اساس جایگاه استان تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه یزد رتبه خوبی در ستاد تسهیل استان ها ندارد افزود: پیگیری شود تا آمارها به صورت درست ثبت شود و رتبه مناسب یزد را داشته باشیم.

طالبی با اشاره به نسبت پایین پرداخت نسبت به تسهیلات مصوب اظهار داشت: با توجه به اینکه در پایان سال باید کمترین تنش را داشته باشیم بانک ها در نظر داشته باشند در این زمینه همراهی و همکاری لازم را داشته باشند و مطالبات کارگران بر زمین نماند.

استاندار یزد با اشاره به مصوبه شورای تامین در حمایت از کارگران گفت: حقوق کارگران از خطوط قرمز ما است و واحد صنعتی که بخواهد نسبت به پرداخت حقوق کارگر بی توجه باشد عواقب دارد و قطعا از دریافت تسهیلات محروم خواهد شد.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات برای رونق تولید و پرداخت حق و حقوق کارگران است لذا باید به شدت این موضوع مورد توجه باشد و امید را به جامعه تزریق کرد.

طالبی با تاکید بر اینکه مسئولان دولتی در جریان ریز مشکلات نیز هستند عنوان کرد: ساختارهایی فراهم شده تا سه قوه برای حل مشکلات مردم اقدام کنند اما از سویی نمی‌توان خیلی بی پرده با مردم سخن گفت چون باید امید را در مردم حفظ کرد و ذهن مردم را به حاشیه نبرد و از این نوع موارد خودداری کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت امروز حاصل عملکرد یک دولت نیست و دولت های مختلف در این وضع سهیم هستند گفت: تنها این موارد به عهده دولت ها نیست و نهادهای مختلف در شکل گیری این وضع سهم دارند اما پاسخگو نیستند و مسئولیت پذیر نیستند.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه از همه مدیران دستگاه های دولتی و بانک ها مطالبه پاسخگویی دارم عنوان کرد: این روال باید به یک ساختار منسجم تبدیل شود و به جریان عادی برسد تا مسائل راحت تر در استان دنبال شود و امید و اعتماد مردم را به نظام گسترش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز