خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ستاد مراکز معاینه فنی خبر داد:

افتتاح یک مرکز جدید معاینه فنی در هفته جاری/ پلمپ یک مرکز متخلف در تهران

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۸۰۶

مدیرعامل ستاد مراکز معاینه فنی تهران از افتتاح یک مرکز جدید معاینه فنی در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید نواب حسینی‌منش در حاشیه هفتمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت:‌ با مرکز جدیدی که این هفته در تهران افتتاح می شود تعداد مراکز معاینه فنی به شانزده مرکز و تعداد خطوط به 50 خط می‌رسد.مرکز جدید در برزگراه بعثت واقع در منطقه 15 ایجاد شده است و یک مرکز دو خطه است.

مدیرعامل ستاد مراکز معاینه فنی تهران با بیان اینکه تعداد خطوط سیار معاینه فنی پنج عدد است گفت: همچنین دو خط سیار دیگر هم در دست ساخت است و امیدواریم آنها را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: در حال حاضر روزانه کمتر از پنج هزار مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران داریم؛ این در حالی است که این آمار در زمان‌های پیک آبان‌ماه به 12 هزار مراجعه رسیده بود. من از شهروندان تهرانی خواهش می‌کنم تا در روزهای جاری که مراکز معاینه فنی بسیار آرام هستند و در یک ماه و نیم باقی مانده تا پایان سال برای دریافت معاینه فنی مراجعه کنند.

حسینی‌منش در خصوص شرایط معاینه فنی در شب عید گفت:‌ ما شیفت‌های شب عید را افزایش می‌دهیم و از الان برای عید آمادگی داریم و نیروی انسانی مورد نیاز را پیش‌بینی کرده‌ایم. در حال حاضر برخی مراکز دو شیفته کار می‌کنند و مرکز معاینه بیهقی به صورت 24 ساعته فعال است.

مدیرعامل ستاد مراکز معاینه فنی تهران در خصوص تقلب‌هایی که در این مراکز اتفاق می‌افتد گفت: به صفر رساندن تقلب بسیار سخت است. ما تایید می‌کنیم که در مراکز معاینه تقلب وجود دارد اما این مهم است که این تقلب‌ها در کجا اتفاق بیفتد. گاهی تقلب از طرف مالک رخ می‌دهد که جای بحث دارد و گاهی تخلفات در مراکز معاینه فنی اتفاق می‌افتد که ما با آنها به شدت برخورد می‌کنیم. بیشترین تخلف در قسمت بازدید چشمی (ویژوال چک) است. 90 درصد معاینه فنی مکانیزه است اما خیلی از بزرگترین تخلفات در قسمت دود آبی است که اپراتور باید آن را تشخیص دهد.

حسینی منش در خصوص تست بعد از معاینه فنی اظهار داشت: اکیپ‌های ما و پلیس راهور با هم این تست را انجام می‌دهند و پس از اینکه معلوم می‌شود یک مرکز معاینه فنی تخلف انجام داده و به خودرویی که دارای شرایط لازم نبوده برگه معاینه فنی داده برخورد قضایی صورت می‌گیرد. تخلف مرکز معاینه فنی برای آن حکم کیفری دارد. ما در همین تهران هم متاسفانه مرکز متخلفی داشتیم که پلمپ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز