خبرگزاری کار ایران

بیست و یکمین دوئل غول‌های شرق و غرب

ایران و ژاپن؛ 14 سال بعد از آخرین برد

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۸۰۴

،بیست و یکمین دیدار دو تیم ایران و ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 برگزار خواهد شد

به گزارش ایلنا، بیست و یکمین دیدار دو تیم ایران و ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 برگزار خواهد شد و تا قبل از آن و در 20 دیدار گذشته تیم ایران 9 بار و ژاپن 5 بار به پیروزی رسیده‌اند. تیم ملی ایران در حالی باید به مصاف تیم ملی ژاپن برود که آمار جدال‌های دو تیم در طول نزدیک به 70 سال حکایت از برتری ایران دارد.

ایران 9 - ژاپن 5

تیم ملی ایران در 20 بازی رودررو با ژاپن 9 بار برنده شده است و 5 بار هم مقابل ژاپن شکست خورده در حالی که 6 بازی دو تیم هم مساوی شده است.

ایران 2 - ژاپن یک

تیم ملی ایران در رقابت مستقیمش با تیم ملی ژاپن در پنج بازی آخر، دو برد به دست آورده است و یک بازی را هم باخته است. یک بازی دو تیم هم مساوی شده است.

ژاپن یک - ایران صفر

اما آمار جدال دو تیم در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به سود تیم ملی ژاپن است. این دو تیم در تاریخ جام ملت‌ها و تا به حال سه بار با هم دیدار کرده‌اند که دو بازی در سال‌های 1988 و 2004 مساوی شده و در سال 1992 نیز تیم ملی ژاپن به پیروزی رسیده است.

آخرین برد

آخرین برد تیم ملی ایران مقابل ژاپن در سال 2005 و بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2006 رقم خورد که ایران بانتیجه دو بر یک حریف را شکست داد.

آخرین باخت

آخرین باخت تیم ملی ایران نیز در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2006 اتفاق افتاد و تیم ایران در ژاپن با نتیجه دو بر یک برابر حریفش شکست خورد.

بدترین شکست

بدترین شکست تیم ملی ایران برابر ژاپن در 20 آذر 1345 و در بازی‌های آسیایی بانکوک رقم خورد که ژاپنی‌ها با نتیجه سه بر یک به برتری رسیدند. تک گل ایران را در این بازی حمید شیرزادگان به ثمر رساند.

بهترین پیروزی

بهترین برد ایران نیز در سال 1354 و در یک بازی دوستانه به دست آمد که ایران با نتیجه سه بر صفر ژاپن را شکست داد.

پرگل‌ترین بازی‌ها

دو نتیجه سه بر دو که در سال‌های 1329 (بازی‌های آسیایی دهلی 1951) و 1376 (مقدماتی جام جهانی 1998 ) پرگل‌ترین مسابقات دو تیم است که هر دو با پیروزی ژاپن به پایان رسیده است.

آخرین گلزنان

مهدی ترابی مهاجم تیم ملی ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا آخرین بازیکن ایرانی است که دروازه تیم ملی ژاپن را باز کرده است. یوشینوری موتو نیز در این مسابقه دوستانه که در ورزشگاه آزادی برگزار شد تک گل ژاپنی‌ها را زد.

بازمانده‌های آخرین بازی

8 بازیکنی که در بازی ایران برابر ژاپن در دیدار دوستانه دو تیم در 21 مهر 1394 در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشتند در این دیدار نیز در لیست تیم ملی ایران نام‌شان دیده می‌شود.  ووریا غفوری، پژمان منتظری، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، رامین رضاییان، اشکان دژآگه، وحید امیری و سردار آزمون این هشت بازیکن هستند ضمن اینکه علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، سعید عزت‌اللهی سه بازیکنی هستند که در آن بازی حضور داشتند و در جام ملت‌ها نیستند. اما تیم ملی ژاپن نسبت به تیم 5 سال قبلش که برابر ایران بازی کرد سه بازیکن را هنوز در ترکیبش دارد. موتو یوشینوری، مایا یوشیدا، گاکو شیبازاکی سه بازیکنی هستند که هنوز در ترکیب تیم ملی ژاپن حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز