خبرگزاری کار ایران

اکبر محمدی: انتظار از طارمی و آزمون منطقی نیست/ چین نمی‌تواند تیم ما را اذیت کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۰۶۶

کارشناس فوتبال در خصوص دیدار ایران - عمان و همچنین تقابل با چین در مرحله بعدی صحبت کرد.

اکبر محمدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص دیدار ایران مقابل عمان اظهار داشت: عمان یکی از بهترین‌ تیم‌های سوم جام بود که به مرحله حذفی صعود کرد و در مرحله حذفی هم با وجود قرار گرفتن در یک گروه سخت توانست صعود کند. یک پیروزی داشت و دو شکست نزدیک و حتی در بازی با ژاپن هم به نظرم مستحق شکست نبود.

وی افزود: در بازی روز گذشته روی اشتباه تیمی در دفاع موقعیتی به حریف دادیم که مجید حسینی مجبور شد پنالتی دهد، هر چند به نظرم بیرانوند در موقعیت خوبی قرار داشت و می‌توانست توپ را مهار کند. به طور کلی نباید حسینی را تنها مقصر آن پنالتی دانست و دفاع تیمی و عدم یارگیری و پرس از سمت جلو باعث شد فضای پشت خط دفاع در اختیار عمان قرار بگیرد و با آنالیز روی این نقطه ضعف ما سعی داشتند از آنجا ضربه بزنند که به هر صورت بیرانوند با هوشیاری توپ را گرفت و ما را در بازی نگه داشت.

کارشناس فوتبال در ادامه گفت: در ادامه روی یک دفع توپ از جانب مجید حسینی که با اشتباه مدافعان عمان تبدیل به موقعیت شد با تیزهوشی جهانبخش به گل رسیدیم و ارسال جهانبخش برای طارمی هم یک پنالتی به همراه داشت و اینکه در نیمه اول بتوانیم با 2 گل از حریف پیش بیافتیم اتفاق خیلی خوبی است که برای ما رخ داد.

محمدی در خصوص نیمه دوم بازی هم عنوان کرد: در نیمه دوم به خاطر نتیجه خوبی که داشتیم توانستیم به شیوه بازی مورد نظر کی‌روش برگردیم و اضافه شدن چشمی برای پر کردن فضاهای خالی و برداشتن فشار از روی خط دفاع یک تعویض خوب بود که جواب هم داد. همچنین قدوس که خصوصیاتی مشابه دژاگه دارد به خوبی توانست از پس وظایفش بر بیاید و در نهایت بازی دادن به مسعود شجاعی هم تصمیم خوب کی‌روش بود و اگر قرار است در ادامه از تجربه بازیکنانی مثل شجاعی استفاده کنیم باید در چنین شرایطی وارد زمین شود تا در ادامه بتواند کمک کند. هر 3 تعویض کی‌روش در طول بازی تعویض‌های خوبی بود.

وی در مورد فرصت‌های زیاد از دست رفته توسط آزمون و طارمی گفت: اتفاق خوب در مورد طارمی و آزمون تبدیل شدن آنها به یک زوج کامل است که به درک فوتبالی کاملی از هم رسیدند و شناخت کاملی از هم پیدا کردند. اینکه از هر دو بازیکن توقع می‌رود هر بازی گلزنی کنند توقع درستی نیست و عملکرد خوب آنها در دیدارهای گروهی این انتظار را ایجاد کرده است.

کارشناس فوتبال در مورد تقابل با چین عنوان کرد: چین در بین تیم‌های شرق آسیا پشت سر ژاپن و کره قرار می‌گیرد و چند قدم جلوتر از تیم‌هایی مثل ویتنام و تایلند است. تنها فاکتوری که توانسته فوتبال چین را در سطح بالاتری از چیزی که هست قرار دهد حضور یک مربی با تجربه و با کلاس مثل لیپی روی نیمکت این تیم است. در بازی با تایلند هم حضور لیپی و تصمیماتی که بین دو نیمه گرفت منجر به بازگشت آنها به بازی و صعودشان شد. با همه این تفاسیر فکر نمی‌کنم چین بتواند تیم ما را خیلی اذیت کند و تحت فشار قرار دهد.

محمدی در پایان با توجه به استفاده چرخشی از پورعلی‌گنجی، حسینی و کنعانی‌زادگان در مرکز خط دفاع و زوج ایده‌آل از این بین گفت: به نظرم هر سه بازیکن با وجود خصوصیات متفاوتی که دارند ولی جنس دفاعشان از یک نوع است و زوج‌سازی معمولا با بازیکنان با خصوصیات متفاوت شکل می‌گیرد. استفاده از پژمان هم در این مقطع به نظرم صلاح نیست چون در 4 بازی ابتدایی بازی نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز