خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورا مطرح شد؛

بدهی مردم به شهرداری 300 میلیارد تومان است/تخفیف به بدهکاران تا پایان اسفند

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۳۳۸

اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت لایحه تخفیف به بدهکاران عوارض تردد در محدوده‌های ممنوع تهران جهت تسویه بدهی تا پایان اسفند 97 موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در صد و نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (7 بهمن) برگزار شد، دو فوریت لایحه تخفیف جهت بدهکاران عوارض تردد در مناطق ممنوع تهران جهت تسویه بدهی تا پایان اسفند 97 مورد بررسی قرار گرفت.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در خصوص این لایحه گفت: این لایحه صبح امروز به دست من رسید و آقای حناچی شهردار تهران برای رسیدگی به آن در صحن شورا حضور یافته است.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص این لایحه گفت: ما در مصوبه طرح ترافیک 97 جدولی ارائه دادیم که براساس آن اگر افراد در حساب خود شارژ داشته باشند و اگر بدهی‌ها را به موقع پرداخت کنند، بدهی آنها را با ضریب هشت‌دهم دریافت می شد و اگر آن را پرداخت نکردند بدهی را با ضریب یک حسابمی‌کردیم.

پورسیدآقایی افزود: اکنون تعداد قابل توجهی از خودروها بدهکار شده‌اند. مردم اطلاع نداشتند که در صورت ورود به طرح فقط پلیس جریمه نمی‌کند و به شهرداری هم بدهکار می‌شوند. اکنون مردم بیش از 300 میلیارد تومان براساس ضریب هشت‌دهم به شهرداری بدهکار هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه عده زیادی مراجعه کردند و اعلام کردند که نمی‌دانستند خارج از جریمه پلیس باید عوارض هم پرداخت کنند و به شهرداری هم بدهکار شده‌اند ما تصمیم گرفته‌ایم که برای آنان این تخفیف را در نظر بگیریم. بنابراین اگر افراد تا پایان سال 97 بدهی خود را پرداخت کنند آن را هشت‌دهم به حساب می‌آوریم و اگر پرداخت نکنند سال دیگر باید بدهی خود را با ضریب یک پرداخت کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: ما ابزار دریافت نداریم و به همین دلیل این کار جنبه تشویقی دارد.

در ادامه، حسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر تهران به عنوان مخالف دو فوریت این لایحه گفت: ما حتی یک ورق کاغذ نداریم که معلوم کند که بدهی مردم به شهرداری 300 میلیارد تومان است. اگر شورای شهر به یک فوریت رای دهد و دو فوریت را به تصویب نرسانیم، ما تعهد می‌کنیم در قالب یک فوریت گزارش کامل به اعضای شورا ارائه کنیم؛ ضمن اینکه این لایحه برخلاف لایحه نرخ عوارض تردد در طرح ترافیک محدودیت 15 بهمن را ندارد و برای آن وقت بیشتری داریم.

در بخش بعدی، شهربانو امانی عضو دیگر شورای شهر در موافقت با دو فوریت لایحه گفت: در آستانه دهه فجر هستیم و می‌خواهیم به مردم تخفیف بدهیم. با بررسی این مسئله در کمیسیون‌های اصلی و فرعی چیزی عوض نمی‌شود و بنابراین خواستار آن هستم که اعضا با دو فوریت لایحه مخالفت نکنند.

در ادامه با درخواست پیروز حناچی، شهردار تهران قید دو فوریت از لایحه سلب شد و قرار شد قید یک فوریت در آن گذاشته شود. طی یک فوریت لایحه با 17 موافق و بدون مخالف به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز