خبرگزاری کار ایران

خودروسازان زمان تحویل خودروهای معوق را به مشتریان اعلام کنند

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۰۶۹

معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از شرکت‌های خودروساز خواست تا زمان تحویل خودروهای معوق را به مشتریان اعلام کنند.

به گزارش ایلنا شهرام میرآخورلو در خصوص تعهدات خودروسازان داخلی در برابر مشتریان و افرادی که خودرو ثبت نام کرده‌اند گفت: خودروسازان ملزم هستند به تعهدات خود در قبال مشتریان پاسخ دهند. اگر زمان این تعهدات، سررسید شده باشد باید قیمتی که در پیش فروش عادی ذکر شده برابر با قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد باشد.

وی اظهار داشت: اخیرا بازرسانی از سوی سازمان حمایت در شرکت‌های خودروساز مستقر شده اند و مقرر شده که ۸۰ درصد از میزان تولید روزانه خودروسازان برای رفع تعهدات گذشته خودروسازان و ۲۰ درصد نیز برای مدیریت بازار در قالب فروش فوری عرضه شود.

وی افزود: بر اساس ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کننده، خودروساز باید در قراردادهای پیش فروش جدید به گونه‌ای رفتار کند که بتواند در موعد مقرر، خودرو مورد نظر را به مشتری تحویل دهد و از این پس زمان تحویل خودروهای پیش فروش شده باید کاملا مشخص باشد.

عضو هیات مدیره سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به مشکلاتی که تحریم‌ها برای خودروسازان به وجود آورده است، گفت: اگر به دلیل اعمال تحریم ها، خودروسازان نمی‌توانند خودروی خاصی را به مشتریان تحویل دهند باید نسبت به جایگزینی خودروی پیش فروش شده با خودرویی دیگر، هم تراز با سلیقه و رضایت مشتری، اقدام کنند و به طور کلی باید رضایت مصرف کننده جلب شود.

وی افزود: ممکن است خودروساز به دلایل تحریم و یا مشکلات تامین قطعه، امکان تولید یک خودرو خاص را نداشته باشد، ولی نباید برای معرفی خودرو جایگزین، به مشتری تحمیل صورت گیرد.

میرآخورلو با بیان اینکه ممکن است یافتن راهکارهای مناسب برای مقابله با تحریم‌ها و تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان نیازمند زمان بیشتری باشد افزود: آنچه مهم است و باید اتفاق بیفتد این است که شرکت‌های خودروساز باید برای خودروهای پیش فروش سررسید شده، زمان تحویل جدیدی را برای مصرف کننده مشخص کنند و رضایت مصرف کننده را در این زمینه جلب کنند و مشتریان به تمام حق و حقوق خود برسند.

عضو هیات مدیره سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه اظهار داشت: قطعا وزارتخانه تمهیداتی را برای حل مشکلات خودروسازان در جهت دور زدن تحریم‌ها و یا در قالب اعطای ارز و یا تسهیلات ریالی اتخاذ می‌کند تا تیراژ تولید خودرو به شرایط قبلی خود بازگشته و چرخه تولید متوقف نشود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در پیش فروش‌های قبلی، مشکلاتی در زمینه تولید برخی خودروها و یا تامین قطعات آن‌ها موجب ایجاد التهاب در صنعت خودرو شد، ولی تلاش می‌کنیم از این پس با هدف کسب رضایت کامل مشتریان، دوره زمانی تحویل کاملا مشخص باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز