خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

فارغ از هر حزب و جناحی، یکصدا باشیم/ هنر فرمانده، جلوگیری از جرایم در زیر مجموعه خود است

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۴۰۵

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: باید فارغ از هر حزب و جناحی و بر اساس تاکید قرآن حکیم بر امتی واحد، در کنار هم ،یکصدا باشیم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی روز چهارشنبه در مراسم معارفه رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان با تاکید بر اینکه نقشه دشمن بر جدایی ملت اسلام بوده است، افزود: باید نیروهای نظامی در کنار دستگاه های اجرایی و قوه قضائیه همه در کنار هم باشند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه تکه تکه کردن امت اسلام حرام است، بر داشتن اسوه و الگوی این امت تاکید کرد و افزود: همه با یک شعار و یکصدا باشیم؛ شعار انتخاباتی و حزبی معنی ندارد چرا که امام راحل تاکید بر جمع آوری حزب در جمهوری اسلامی داشتند.

وی یادآور شد: خداوند متعال در قرآن و حدیث دعوت به سوی خود کرده و بر اهل کتاب به این جهت تاکید شده است که یک شعار واحد داشته باشند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: باید در تعامل با هم عمل و هدفی واحد را دنبال کنیم و متحد باشیم چون از ابتدای شکل گیری نظام جمهوری اسلامی بیگانگان بر تفرقه در این کشور تاکید کرده اند.

حجت الاسلام بهرامی به دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت فاطمه زهرا( س) اشاره کرد و افزود: همه ما مسئول هستیم تا ولایت خداوند متعال، پیامبراعظم، ائمه اطهار(ع)، فقه و فقیه در امتداد ولایت خداوند متعال باشد.

وی تاکید کرد: حکومتداری از بالاترین تا کوچکترین سمت، مسئولیتی سنگین است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: باید حواس همه کسانی‌که مسئولیتی دارند به جای توجه به احزاب، به مسئولیت و وظایف باشد تا گرفتار حزب زدگی نشویم.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: در زمان غیبت در نظام سیاسی، امانتداری کنیم چرا که انقلاب امانتی در دستان همه ملت است که باید به دقت نگهداری شود.

وی اضافه کرد: خداوند انسان را با استعدادهای گوناگونی آفریده و مسئولان کشور باید روزانه حداقل ۲ ساعت کار معرفتی و مطالعاتی داشته باشند. نیازی به شعار نیست، باید از مجموعه مسئولیتی خود شناخت داشته باشیم.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به اینکه هنر فرمانده بر جلوگیری از جرایم در زیر مجموعه خود است، اظهار داشت: نیروهای مسلح نباید آسیب ببیند و به جای برخورد باید درصدد پیشگیری باشیم.

 در این مراسم «محمد حنیفه نظری» به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان معرفی شد. وی پیش از این دادستان نظامی استان بود.

همچنین فرمانده تیپ ۲۱۶مستقل زرهی زنجان در این مراسم،با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و تقدیم ۲۲۰ هزار شهید بیان کرد: پس از این هشت سال دشمن با توطئه‌های اقتصادی به دنبال ضربه زدن به کشور بود که در آن هم موفق نشد.

امیر سرتیپ علی مظهری با اشاره به اینکه امروز نیروهای مسلح در اوج افتخار و اقتدار هستند، تصریح کرد: دشمن قبلا اعلام کرده بود که مردم ایران چهل سالگی انقلاب را نخواهند دید، اما امروز شاهد اقتدار بیش از پیش کشور هستیم.

وی در ادامه به فعالیت خوب سازمان قضایی نیروهای مسلح و کاهش جرایم با تلاش آنها در پادگان‌های نظامی اشاره کرد و گفت: در واقع برخی از جرائم به علت عدم آگاهی رخ می‌دهد که با تدابیر نیروهای مسلح دوره‌های آموزشی مربوط در این زمینه به صورت مستمر برگزار شده و همین امر موجب کاهش جرایم می‌شود.

فرمانده تیپ ۲۱۶مستقل زرهی زنجان همچنین ضمن تاکید بر حمایت از نیروهای نظامی و انتظامی افزود: پیشنهاد داریم برای پیشبرد بهتر پرونده‌ها در این زمینه نسبت به ایجاد شورای قضایی متشکل از نیروهای نظامی استان اقدام شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان نیز در مراسم معارفه خود اظهار کرد: در اصل ۱۷۲ اهمیت تشکیلات سازمان قضایی نیروهای مسلح تبیین شده است.

محمد حنیفه نظری با تاکید بر حفظ اسرار نظامی بیان کرد: بر همین اساس سازمان قضایی نیروهای مسلح شکل یافته و علاوه بر نیروهای نظامی جرائم مربوط به کارکنان وزارت اطلاعات را نیز بررسی می‌کند.

وی با اشاره به شیوه فعالیت سازمان قضایی نیروهای مسلح و به کارگیری قضات در این نیرو بیان کرد: با توجه به اینکه آثار جرم در نیروهای مسلح زیان‌بارتر است از همین رو رسیدگی به این جرائم از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و سازمان نیز باید با ظرافت و حساسیت خاصی به آنها رسیدگی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز