خبرگزاری کار ایران

دستور سرپرست وزارت بهداشت برای جلوگیری از واردات تجهیزات پزشکی مشابه تولید داخل

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۴۰۳

سرپرست وزارت بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن تاکید بر پرهیز از سفارش و واردات هرگونه تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی که تولید مشابه داخل دارد، واردات این کالاها را موجب دلسردی صنعت‌گران و تولیدکنندگان داخلی خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، در متن پیام سعید نمکی خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور آمده است:

«بنا به گزارشات واصله، بعضی از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی علیرغم وجود تجهیزات پزشکی ساخت داخل که از نظر استانداردها نیز تایید شده و مورد قبول می‌باشد، با مصوبه هیات امنا اقدام به سفارش و خرید تجهیزات و مواد مصرفی وارداتی می‌نمایند.  

ضمن احترام به کلیه اعضای محترم هیات امنای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی که بدون شک همگی از دلسوزان کشور هستند، اینگونه تصمیمات ضمن مغایرت با دستورات و توصیه‌های مقام معظم رهبری و رییس جمهور محترم در حمایت از تولیدات داخلی، باعث دلسردی صنعتگران و تولیدکنندگانی خواهد شد که به سختی در راستای خودکفایی کشور تلاش می‌نمایند.  

لذا از کلیه عزیزان تقاضا می‌شود با نظارت مستمر بر خریدهای مذکور، از سفارش و واردات هرگونه تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی که تولید مشابه داخل دارد به شدت پرهیز کنند.

توفیق آن عزیزان را در کمک به تولید و اشتغال‌زایی کشور در کنار خدمت به مردم عزیزمان در عرصه سلامت از خداوند بزرگ آرزومندم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز