خبرگزاری کار ایران

تولیدکننده پک‌های جراحی یک بار مصرف در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

سوء استفاده تولیدکنندگان زیر پله‌ای از نام شرکت‌های معتبر

حدود ۴۰ شرکت دارای پروانه ساخت پک‌های جراحی هستند اما شرکت‌های غیر مجاز بین سه تا چهار برابر این تعداد هستند که این موضوع خطری جدی برای مصرف‌کنندگان است!

یک تولیدکننده پک‌های جراحی یک بار مصرف گفت: تولیدکنندگان زیر پله‌ای از نام شرکت‌های مجاز سوء استفاده می‌کنند و با پرداخت هزینه ای به این شرکت ها به نام نمایندگی آنها اقدام به تولید می کنند.

عبدالصمد جعفری، تولیدکننده پک‌های جراحی در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: واردات غیرمجاز ،تولیدکنندگان غیر مجاز و همچنین تصمیمات خلق‌الساعه سازمان‌های دولتی و وزاتخانه‌های بهداشت و صنعت، معدن و تجارت مشکلات فراوانی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است.

وی افزود: بیشتر منسوجات نبافته جراحی از چین، ترکیه، ایتالیا و هلند وارد می‌شود که در گذشته بهای آن2.5 دلار بود اما از بهمن‌ماه با بخش نامه‌ای که از سوی گمرک دریافت کردیم قیمت این منسوجات را به جای 2.5 دلار ۴ دلار عنوان کردند و گفته شد در اظهارنامه‌ها بهای این منسوجات را ۴ دلار بیان کنیم در حالی که بهای این کالا تغییری نداشته است!

جعفری خاطرنشان کرد: در واردات ۱۰هزار کیلو از این منسوجات به جای ۲۵هزار دلار باید ۴۰هزار دلار اظهار کنیم و ۱۵هزار دلار بیشتر به عنوان هزینه غیرمنطقی بر روی قیمت‌های تمام شده محاسبه می‌شود و در ‌‌نهایت به ضرر مصرف کننده می شود.

وی گفت: در صورتی که تولید اصولی باشد و قیمت تمام شده هر کالایی براساس منطق تعیین شود می‌توان با واردات این کالا‌ها نیز رقابت کرد.

این تولید کننده پک‌های جراحی افزود: براساس آمار رسمی وزارت بهداشت حدود ۴۰ شرکت دارای پروانه ساخت پک‌های جراحی هستند اما شرکت‌های غیر مجاز بین سه تا چهار برابر این تعداد هستند که این موضوع خطری جدی برای مصرف‌کنندگان است!

وی گفت: بالا‌ترین سازمان نظارتی در عرصه کنترل تولیدات پزشکی وزارت بهداشت است که آن هم چندان موفق نبوده چرا که اخیراً شاهدیم تولیدکنندگان زیرپله‌ای با روش‌هایی جدید از برند تولیدکنندگان معروف برای ساخت کالاهای خود استفاده می‌کنند و با برچسب آن‌ها تولیدات غیر اصولی خود را به فروش می‌رساند.

این تولیدکننده پک‌های جراحی تصریح کرد: البته تعدادی از این شرکت‌ها را شناسایی کرده‌ایم و به دفتر ادارات تجهیزات پزشکی طی نامه‌ای نام آن‌ها را اعلام خواهیم کرد. مسلماً اینگونه شرکت‌ها هزینه‌های ما را ندارند و ۳۰درصد پایین‌تر از قیمت تمام شده ما محصولاتشان را تهیه می‌کنند.

کد خبر : ۲۶۰۱۴۱