خبرگزاری کار ایران

فرماندار بافق مطرح کرد:

نرخ بیکاری بافق کمتر از 10 درصد است/ دو سوم بیکاران بافقی تا پایان سال شاغل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۳۶۳

فرماندار شهرستان بافق با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال متناسب با شهرستان بافق گفت: نرخ بیکاری بافق در استان یزد زیر 10درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد زاده رحمانی در نشست خبری سه تن از فرمانداران شهرستا‌ن‌های یزد به تشریح وضعیت شهرستان بافق پرداخت و اظهار داشت: بافق از شهرستان‌های قدیمی و اولین های استان یزد است که در دوران های مختلف تاریخ خوش درخشیده است.

وی با بیان اینکه جمعیت این شهرستان همگن و یکپارچه است و ساکن هستند، ادامه داد: در بافق بالاترین نسبت شهری به روستایی را داریم که 90 درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

زاده رحمانی شهرستان بافق را بهشت معادن کشور دانست و اضافه کرد: معادن متعدی با عیار بالا در این شهرستان هستند و با توجه به ظرفیت های زیادی که دارد بیش از 2 هزار و 300 هکتار نخلستان دارد و در کشت زعفران و پسته در کشور حرفی برای گفتن دارد و از سفره های آبی خوبی در حوزه کشاورزی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شهرستان بافق توجه خاصی به فرآوری دارد، اظهار داشت: از دیگر ویژگی های این شهرستان ظرفیت های وسیع حوزه گردشگری است و ریگزارهایی دارد که قابل مقایسه با دنیا نیست و بوم گردی ها و کویرنوردی های منحصر به فردی دارد.

فرماندار بافق با اشاره به ظرفیت های حمل و نقل و ترانزیت شهرستان عنوان کرد: بافق شاهراه ریلی کشور است و 32 درصد از قطارهای باری کشور از تقاطع این شهرستان عبور می کنند و در آینده به شش راه ریلی کشور تبدیل خواهیم شد.

وی اضافه کرد: صنایع ریلی نیز در این شهرستان در حال فعالیت است و در حوزه حمل و نقل جاده ای نیز بزرگراه یزد بافق در دهه فجر بهره برداری خواهد شد و مسیرهای دیگر نیز در دست احداث و بهسازی است و به عنوان یک کریدر در جنوب شرقی استان تبدیل خواهد شد.

زاده رحمانی در خصوص بزرگراه یزد-بافق که مصوبه سفر مقام معظم رهبری است عنوان کرد: بخشی از این بزرگراه انجام شد و راکد مانده بود که به دلیل کمبود اعتبارات راکد ماند و از سویی قرار بود به صورت پایلوت به صورت بتنی احداث شود.

وی با بیان اینکه در استان هیچ یک از شرکت های پیمانکاری به دلیل نداشتن تجهیزات ورود نکردند اظهار داشت: پیمانکاری از تهران برای پروژه اقدام کرد و پس از مدتی به دلیل عدم توانمندی در ادامه کار، پیمانکاران داخل استان کار را دنبال کردند و پروژه از سر گرفته شد و در حال حاضر در مرحله نصب علائم رانندگی است که در دهه فجر بهره برداری شود.

فرماندار شهرستان بافق با اشاره به اینکه این مسیر از جاده های استاندارد کشور است افزود: سال گذشته 10 تصادف در این مسیر رخ داد که 7 مورد آن در مسیر احداث شده 2 بانده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بزرگترین معدن این شهرستان را سنگ آهن مرکزی برشمرد و با بیان اینکه مجتمع معدنی و معادن کوچک و بزرگ متعددی در این شهرستان فعال است ادامه داد: این شهرستان معدن سرب و روی کوشک و یک سری معادن و آنومالی های دیگر را در خود جای داده و 192 کارگاه در شهرستان بافق فعال هستند که از این تعداد 100 کارگاه متعلق به پیمانکاران شرکت سنگ آهن مرکزی و شهرداری است.

زاده رحمانی بیان داشت: همچنین 90 کارگاه مربوط به سایر مشاغل است که وجود این مشاغل، شهرستان را از حالت تک قطبی خارج کرده و برای 14 هزار و 150 نفر در این کارگاه ها اشتغالزایی شده است.

وی در خصوص نرخ بیکاری و استفاده از بیمه بیکاری برای کارگران در این شهرستان گفت: سال گذشته 35 نفر بیمه بیکاری دریافت کردند و امسال 90 نفر دریافت می کنند که تا پایان سال جاری با توجه به جذب بیکاران و اشتغالی که ایجاد شده است این رقم به 30 نفر کاهش خواهد یافت.

زاده رحمانی تصریح کرد: نرخ بیکاری شهرستان بافق 9.6 است و دومین شهرستانی هستیم که نرخ بیکاری کمی دارد و در زمینه ایجاد اشتغال و اشتغالزایی موفق بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به احداث واحد گندله پنج میلیون تنی سه چاهون بافق که مراحل آزمایشی و تجهیزات را می گذراند، همچنین ایجاد صنایع معدنی و توسعه صنایع جوار معدنی که از قبل فعال بوده است برای 1000 نفر تا سال آینده اشتغالزایی خواهد شد.

فرماندار شهرستان بافق با تاکید بر نگاه به ایجاد صنایع های تک و دانش بنیان عنوان کرد: بافق به معنای واقعی کلمه، سرزمین فرصت ها است و صنایع های تک و دانش بنیان برای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز اشتغال خواهد داشت و آلایندگی های کمتری داشته و ارزش افزوده به ارمغان می آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز