خبرگزاری کار ایران

تکرار ادعاهای ضدایرانی از سوی نماینده امارات در سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۹۳۳

امارات متحده عربی در ادامه موضع ضدایرانی خود، ایران را به اخلال و بی‌ثباتی در خاورمیانه محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اردوپوینت، امارات متحدۀ عربی مداخله ایران در خاورمیانه را محکوم کرده و در ادعایی مضحک ایران را متهم به ایجاد تنش و بی‌ثباتی بیشتر در منطقه کرد.

صعود الشمسی معاون نمایندۀ دائمی امارات متحده عربی در سازمان ملل متحد در ادامه گزافه‌گویی‌های خود ایران را تهدیدی جدی برای ثبات خاورمیانه دانست و در راستای ادعاهای بی اساس خود از جامعه بین‌المللی و شورای امنیت خواست تا ایران را برای پایان دادن به حمایت از برخی گروه‌ها تحت فشار قرار دهد.

معاون نمایندۀ دائمی امارات متحده عربی در سازمان ملل متحد،  درباره مسائل مربوط به وضعیت خاورمیانه، از جمله مساله فلسطین، اظهارنظر کرد.

وی درباره درگیری‌های یمن و سوریه بار دیگر بر موضع ایران‌ستیزانه خود تاکید کرد و مدعی شد: درگیری‌های یمن و سوریه به وضوح نشان می‌دهد که ایران اخلال‌گر اصلی منطقه است.

الشمسی بدون اشاره به تحرکات بی‌ثبات‌کننده رژیم صهیونیستی در منطقه مدعی شد: ایران تنش و بی‌ثباتی زیادی در منطقه ما ایجاد کرده است و تهدیدی جدی برای ثبات خاورمیانه است. بنابراین ما از جامعۀ جهانی و شورای امنیت خواسته‌ایم تا فشار جدی بر ایران وارد کند .

وی در مورد وضعیت یمن ضمن تاکید بر تعهد امارات متحده عربی برای حل موضوع یمن مدعی شد: ائتلاف عربی تعهد خود در مورد الحدیده و قطعنامه‌های شورای امنیت مربوط به این موضوع را  ثابت کرده، اما انصارالله تحت حمایت ایران بارها قطعنامه‌های مربوطه را نقض کرده‌اند. برای این منظور، از شورای امنیت می‌خواهیم تا اقدامات جدی علیه انصارالله انجام دهد.

الشمسی همچنین با ابراز نگرانی از نفوذ ایران در سوریه ادعا کرد: این حضور هرگونه راه حل سیاسی برای مردم سوریه را مسدود می‌کند.  راه حل منطقه‌ای ائتلاف به رهبری عربستان برای حل و فصل منازعه بسیار کاربردی است.

وی همچنین با تاکید بر ادعای تعهد امارات متحده عربی نسبت به فلسطین از اسرائیل خواست تا اقدامات غیرقانونی خود علیه مردم سرزمین‌های اشغالی را متوقف کند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز