خبرگزاری کار ایران

«لبنان» در کنفرانس ضدایرانی لهستان شرکت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۷۳۴

منابع آگاه از عدم شرکت لبنان در کنفرانس ضدایرانی لهستان خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از البوابه، دیوید هیل، قائم مقام وزیر امور خارجه ایالات متحده در امور سیاسی، لبنان را از شرکت در کنفرانس جهانی ضد ایرانی ورشو که قرار است در روز های ۱۳ و ۱۴ فوریه برای بحث در مورد مسائل خاورمیانه و مقابله با ایران در لهستان برگزار شود، معاف کرد.

 ناظران بر این باورند که واشنگتن تصمیم گرفته به دنبال حساسیت این موضوع لبنان را از شرکت در این نشست معاف کند.

این در حالی است که مقام‌های بلندپای لبنان روز  سه‌شنبه گفتند که در اغلب جلسات خود با مقام‌های آمریکایی  در بیروت هفته گذشته در این خصوص بحث و اعلام کرده‌اند که قصد شرکت در این نشست را ندارند. با این حال در بسیاری از جلسات غیر رسمی هم این موضوع مطرح شد.

منابع آگاه گفتند: هیل به حساسیت وضعیت داخلی لبنان در این شرایط به خوبی آگاه است و می‌داند که بیروت برای تحمل عواقبی که پس از شرکت در این نشست با آن روبه‌رو می‌شود بسیار ناتوان است.

این در حالی است که در واکنش به سفر هیل و پومپئو به خاورمیانه و اظهارات ستیزه‌جویانه و ضد‌ایرانی آنها سفارت ایران در بیروت با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اظهارات آنها را بیرحمانه توصیف کرد.

در ادامه این بیانیه سفارت ایران این سفر را تحریک‌آمیز توصیف کرده و اعلام کرد که جمهوری اسلامی از  هیچ تلاشی برای همکاری با دولت شجاع لبنان و نیروهای نظامی آن فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز