خبرگزاری کار ایران

درخواست ۴۰ نماینده از رئیس دیوان محاسبات برای رسیدگی به پرونده‌های قاچاق + متن نامه

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۵۷۸

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای از رئیس دیوان محاسبات کشور خواستار رسیدگی به پرونده‌های قاچاق شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ۴۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای از رئیس دیوان محاسبات کشور خواستار رسیدگی به پرونده‌های قاچاق شدند. براساس این گزارش متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عادل آذر

رئیس محترم دیوان محاسبات کشور

سلام علیکم

با احترام استناد و مدارک واصله گواهی می‌دهد که پرونده‌های چندین مورد قاچاق سازمان یافته در طول چند سال گذشته در آن دیوان مطرح بوده است لیکن اکثر آنها به دلایل نامعلوم تعیین تکلیف نشده است. از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

۱-قاچاق ۲ هزار کانتینر الکل خوراکی به مقصد عراق از مرز قصرشیرین که در سال ۱۳۹۳ توسط خود دیوان کشف گردیده است. متاسفانه در این پرونده قاچاقچیان به صورت سوری اقدام به صادرات الکل از مقصد اهواز و از طریق گمرک پرویزخان به عراق نموده‌اند و با اینکه صادرات این اندازه الکل به عراق توسط گمرک پرویزخوان مورد تایید رسمی قرار گرفته است و به اصطلاح مهر خروج زده شده است لیکن این مقدار الکل از کشور خارج نشده و در داخل توزیع شده است.

۲-پرونده قاچاق دو کانتینر شال و روسری گمرک تهران که از طریق معافیت جعلی دیپلماتیک وارد شده است.

۳-پرونده قاچاق ضایعات کریستال گمرک شهید رجایی که ظروف کریستال با ارزش را به نام ضایعات کریستال در قالب ده‌ها کانتینر وارد کشور کرده‌اند.

۴- پرونده قاچاق لوازم یدکی قلابی در گمرک بوالخیر بوشهر که لوازم یدکی قلابی را به جعل مجوز استاندارد از گمرک ترخیص کرده‌اند.

۵-پرونده شرکت تعاونی گمرک ایران که به صورت غیرقانونی باسکول و پلمپ‌های گمرکات کشور را بدون مزایده به این تعاونی‌ها واگذار کرده‌اند.

۶-پرونده قاچاق ۱۸ دستگاه بیهشوی پیشرفته که از طریق گمرک فوردگاه امام ره با پته غیر تجاری بدون مجوز وزارت بهداشت ترخیص شده است.

۷-پرونده تخفیفات سود بازرگانی گمرکات بوشهر که حدود ۱۲۶ میلیارد تومان حقوق دولت را ضایع کرده‌اند.

۸-پرونده جعل ضمانتنامه‌های گمرک تهران که منجر به دستگیری ده‌ها نفر و تضییع ده‌ها میلیارد تومان حقوق گمرکی گردیده است.

۹-پرونده‌های قلابی پزهای قلابی مستقر در گمرک غرب تهران و تعدادی دیگر از پرونده‌های تخلفاتی که از سال‌های قبل تاکنون در دیوان مطرح بوده و هزاران میلیارد تومان حقوق دولت از طریق قاچاق ضایع شده است و تاکنون برای آنها در دیوان رای صادر نشده است.

نمایندگان امضاکنندگان این نامه در ادامه بیان کردند: تاسف‌آور اینکه تعدادی از مسئولان گمرکی که خود به لحاظ کیفری یا اداری متهم پرونده‌های مذکور هستند همچنان در مناصب حساس گمرکی مشغول فعالیت می‌باشند و عدم تعیین تکلیف پرونده‌های آنها ممکن است منجر به ایراد خسارات بیشتر به حقوق ملت گردد. مستدعی است دستور فرمایید گزارش کاملی از پرونده‌های اتهامی مشروح تهیه و برای اینجانبان ارسال گردد.

به گزارش ایلنا، اسامی این نمایندگان به شرح زیر است:

محمد دهقان، ابوالفضل ابوترابی، جبار کوچکی‌نژاد، محمود شاعری، مجتبی ذوالنوری، محمد اسماعیلی، کریمی قدوسی، علی بیگی، اکبر ترکی، احد آزادی‌خواه، حاجی‌بابایی، حسن نوروزی، علی‌اکبر کریمی، سید محمدباقر عبادی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، حسین هاشمی‌تختی، حمیدرضا پولادگر، سید جواد حسینی‌کیا، سید ناصر موسوی لارگانی، سید علیرضا سلیمی، حسینعلی شهریاری، غلامرضا شرفی،‌حسینی شاهرودی، محمدحسین تفرشی، محمد ابراهیم رضایی، سید رضا نوری، احمد سالک، سهراب گیلانی، نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب، امیر خجسته، بنایی گناباد، رضا شیران خسرانی، صباغیان، فلاحتی قاعنات، سید حسین نقوی حسینی، خادمی، قاسم ساعدی، ناصری‌نژاد، یحیی کمالی‌پور

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز