خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد کیش:

کیش حلقه اتصال اقتصاد ایران و جهان می‌شود / تکلیف روحانی به جزیره /کیش کانون مذاکرات با شرکتهای خارجی شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۴۳۲

مدیرعامل منطقه آزاد کیش از برنامه‌ریزی برای تبدیل شدن ای جزیره به محل مذاکرات شرکت‌های دولتی ایران با طرف‌های خارجی خبر داد و گفت: مناطق آزاد و به ویژه کیش می‌تواند به عنوان حلقه اتصال اقتصاد ایران و جهان باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامحسین مظفری در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش با اشاره به چالش‌های صنعت نفت ایران در شرایط کنونی کشور، گفت: خوشحال هستیم که در این شرایط، 140 شرکت در این نمایشگاه حضور دارند و خوشبختانه این شرکت‌ها توانمند و قوی هستند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های جزیره کیش، اظهارکرد: در کیش این پتانسیل وجود دارد که شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های خارجی تعامل و همکاری مشترک داشته باشند که می‌تواند مقدمه‌ای برای عملیاتی کردن پروژه‌ها باشد.

 مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به فعالیت بورس انرژی، گفت: بورس انرژی می‌تواند فرصتی‌ را فراهم کند تا شرکت‌های بزرگ نفتی، سهام خود را در بورس بین‌الملل عرضه کنند و این موضوع می‌تواند تحول خوبی را در این حوزه ایجاد کند که این بورس انشاالله در کیش راه‌اندازی خواهد شد.

مظفری ابراز امیدواری کرد که کیش به عنوان منطقه آزاد بتواند این بستر را فراهم کند، چراکه زیرساخت‌ها به اندازه کافی در این منطقه مهیاست و اتفاقات خوبی هم تاکنون رخ داده است.

به گفته وی، شرکت‌های بسیاری هم در این منطقه حضور دارند که می‌توان امیدوار بود که تعداد آن‌ها افزایش یابد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری درخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: بستر خوبی برای این شرکت‌ها نه تنها در منطقه آزاد کیش بلکه در کل کشور مهیاست و برای شرکت‌هایی که کار خود را شروع کرده‌اند، ساختمان مناسبی را در بهترین منطقه کیش پیش‌بینی کردیم که این شرکت‌ها بیایند و کار را شروع کنند.

مظفری با بیان اینکه ما از مذاکره شرکت‌های خارجی در کیش استقبال می‌کنیم و این امکان را فراهم کردیم، اظهارکرد: بسیاری از شرکت‌های دولتی که مذاکراتی با شرکای خارجی خود دارند، قرار ملاقات را در خارج از کشور مثل استانبول می‌گذاشتند، در همین راستا در هفته گذشته‌ جلسه‌ای داشتیم که در آن تقریبا هماهنگ شد که در بخش‌نامه‌ای به شرکت‌های دولتی اعلام شود که کانون بسیاری از این گفت‌وگوها در کیش باشد.

وی با بیان اینکه تردد به کیش آسان و امکانات در آن مهیاست، اظهارکرد: ما تاکنون درباره این موضوع غفلت کرده‌ایم و امیدواریم که از این به بعد کیش به عنوان کانون این گفت‌وگوها تعیین شود.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه همه ما می‌خواهیم به اقتصاد جهانی وصل شویم، گفت: مناطق آزاد و به ویژه جزیره کیش با توجه به امکاناتی که دارد می‌تواند به عنوان حلقه این اتصال باشند.

مظفری از تکلیف رئیس‌جمهور در آخرین سفر خود برای جزیره کیش، تصریح کرد: به ما دستور داده شد که سالن اجلاسی را در کیش در حد سالن اجلاس سران تهران برای مذاکرات مقامات عالی‌رتبه کشورها داشته باشیم و امیدوارم که برای دو سال و نیم آینده بتوانیم این امکان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز