خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

۵۳ شهر در استان کرمان به گاز متصل شده‌اند/ اتصال بیش از هزار روستا به گاز

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۳۵۰

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد:‌قبل از دولت یازدهم از مجموع ۷۱ شهر استان کرمان، ۳۶ شهر از نعمت گاز استفاده می‌کرد در حالی که امروز ۵۳ شهر به گاز متصل است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم افتتاح پروژه‌ گازرسانی به سه شهرستان جیرفت، نرماشیر، فهرج و ۷۸ روستای تابعه در مورد وضعیت برخورداری استان کرمان از نعمت گاز گفت: قبل از دولت یازدهم از مجموع ۷۱ شهر استان کرمان، ۳۶ شهر از نعمت گاز استفاده می‌کرد در حالی که امروز ۵۳ شهر به گاز متصل است.

وی ادامه داد: همچنین برای ۱۳ شهر پیمانکار اجرایی در نظر گرفته شده و پیمانکار اجرایی سه شهر تا پایان سال تعیین ‌می‌‌شود. در ضمن دو شهر نیز تا پایان سال ۹۸ تعیین تکلیف خواهند شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پیش از دولت یازدهم این استان از لحاظ استفاده از گاز کم برخوردار محسوب می‌شد، اظهار داشت: از سه هزار روستا در ابتدا دولت کنونی ۳۹۱ روستا از این انرژی استفاده می‌کردند که امروزه به بیش از هزار روستا رسیده که ۷۸ روستا در این پروژه تعریف شده‌اند و گازرسانی ۳۱۰ روستا نیز در دستورکار است.

منتظرتربتی با اشاره به افتتاح این پروژه تصریح کرد: این خط لوله که امروز افتتاح می‌شود، نزدیک به دو سال پیش کلنگ‌‌زنی شد و این اتفاق ویژه با تاکید وزیر نفت در شرایط تحریم و بالا بودن قیمت اجناس متوقف نشد و در طول ۱۴ ماه به مرحله افتتاح رسید، مزیت این پروژه در تامین زیرساخت‌های جنوب کرمان است.

وی افزود: در طول چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی صنعت گاز مردمی‌ترین و انقلابی‌ترین خدمات را به مردم عرضه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز