خبرگزاری کار ایران

شاهمرادی مطرح کرد:

انتخابات اتاق بازرگانی البرز تجلی اراده بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۶۱۲

رئیس هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز از اعضای اتاق بازرگانی البرز خواست تا در انتخابات پیش روی این اتاق به صورت حداکثری شرکت کرده تا بدین ترتیب انتخابات با شور و نشاطی گسترده برگزار شود.

به گزارش ایلنا، جهانگیر شاهمرادی در جمع خبرنگاران، گفت: پایان وقت اداری چهارشنبه 26 دی ماه، آخرین مهلت ثبت نام و تکمیل فرم داوطلبین نامزدی در انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز بود.

شاهمرادی افزود: افراد متقاضی نامزدی در این انتخابات؛ مجموعا در چهار بخش بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی که به صورت حقیقی و حقوقی) فعال بوده و خوشبختانه در این دوره شاهد استقبال خوبی در زمان ثبت نام از داوطلبان بودیم که این موضوع گام موثری در جهت افزایش نشاط در انتخابات به شمار می رود.

وی در ادامه به فرآیند فعالیت هیات نظارت بر انتخابات اشاره کرد و گفت: برای انجام ثبت نام و اداره امور انتخابات و نظارت بر مراحل مختلف برگزاری آن، هیات نظارت بر انتخابات با حضور نماینده وزیر صمت و چهار نفر از میان اعضای خوش نام اتاق به پیشنهاد هیات رئیسه و تایید رئیس اتاق ایران و همچنین با حکم انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های کشور تشکیل شده و مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم می کنند.

شاهمرادی درباره وظایف هیات نظارت بر انتخابات تصریح کرد: اطلاع رسانی و درج آگهی های لازم، اعلام تاریخ شروع و خاتمه ثبت نام نامزدها، آماده نمودن فرم های ثبت نام، تشکیل پرونده برای هر یک از نامزدها، بررسی پرونده ها، واجد شرایط دانستن یا ندانستن ثبت نام شدگان، اعلام اسامی واجدین شرایط و برگزاری انتخابات، بخشی از وظایف مهم هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز به شمار می رود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در ادامه پیرامون تایید واجد شرایط بودن نامزدهای این انتخابات اظهار داشت: بعد از ثبت نام، پرونده هر یک از نامزدها توسط هیات نظارت، بررسی و در صورت وجود ایراد یا نقص پرونده، مراتب به فرد گزارش می شود تا وی نواقص پرونده را مرتفع کند. سپس چنانچه مشکلی وجود نداشته باشد هیات نظارت، تأییدیه واجد شرایط بودن نامزد مورد نظر را بصورت کتبی اعلام می کند. اما اگر شرایط فرد جهت نامزدی احراز نگردید در صورت اعتراض متقاضی، مراتب جهت بررسی به انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های سراسر کشور منعکس می گردد و طبق نظر انجمن مذکور، اقدامات بعدی انجام خواهد شد.

شاهمرادی درباره زمان قانونی تبلیغات بیان کرد: با توجه به زمان برگزاری انتخابات که 11 اسفند 97 تعیین شده بر اساس قانون، هشت روز قبل از برگزاری انتخابات، تبلیغات آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از برگزاری آن ادامه خواهد داشت. انجام تبلیغات انتخاباتی در ۲۴ ساعت مانده به زمان برگزاری انتخابات، ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در خاتمه گفت: از اعضای اتاق بازرگانی البرز می‌خواهیم تا در انتخابات پیش‌روی به صورت حداکثری شرکت کنند چرا که اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی، تجلی اراده بخش خصوصی است.

بر اساس تبصره 2 ماده 15 قانون اتاق‌های بازرگانی ایران؛ با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت "جهانگیر شاهمرادی" به عنوان نماینده وزیر در هیات نظارت بر انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز معرفی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز