خبرگزاری کار ایران

در صورت تایید نهایی محقق می‌شود؛

تخفیف 90 درصدی صدور پروانه در برخی پهنه‌های شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۳۱۶

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد از ارائه تخفیف 90 درصدی در صدور پروانه در برخی پهنه‌های خاص شهر مشهد خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا حسین‌نژاد با بیان این مطلب در نشستی که با حضور فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه ساخت و ساز در منطقه 10 شهرداری مشهد برگزار شد، در خصوص پهنه‌هایی که طرح جامع نتوانسته فضاهای خدماتی آنها را تعیین کند، گفت: اگر توسعه‌گران تمایل به ورود در این محدوده‌ها را دارند، با توجه به مکانیزمی که در آینده تایید نهایی و ابلاغ خواهد شد، می‌توانند از تخفیف 90 درصدی در صدور پروانه بهره‌مند شوند تا توسعه متوازن در این محدوده‌ها نیز به وجود آید.

وی با تاکید بر اینکه تامین خواسته‌های سرمایه‌گذاران با تصویب طرح تفصیلی شهر امکان پذیر است، افزود: اگر یک طرح به صورت دستوری ابلاغ شود و صلاح و نیازهای مردم در آن در نظر گرفته نشود، با شکست مواجه خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با تاکید بر تصویب پهنه‌های بلندمرتبه، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد از نظرات سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه ساخت و ساز در تعیین ضوابط طرح تفصیلی استفاده شود تا مشکلات به حداقل برسد و مراجعات به کمیسیون ماده 5 کاهش یابد.

حسین‌نژاد با اشاره به زمان‌بر بودن صدور پروانه با توجه به ضابطه طرح تفصیلی، گفت: در شرایطی که بحث توافق و صلح مطرح می‌شود، یک سیستم بروکراسی اداری به وجود می‌آید که این بروکراسی باعث خواب سرمایه می‌شود. از سوی دیگر وقتی تقاضا برای بارگذاری زمین تبدیل به بارگذاری‌های اضافه می‌شود، بر شدت بروکراسی افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود در کمیسیون ماده 5 ملاک عمل موجود به عنوان ضابطه در سیستم پیاده‌سازی شود، اظهار کرد: سپس این ملاک عمل باید به اطلاع عموم برسد. بدین ترتیب با مشخص شدن ضابطه و اطلاع‌رسانی آن به مردم، جلوی بسیاری از چانه‌زنی‌ها گرفته می‌شود. اما هم اکنون این سند بالادستی که ضابطه‌ها را به درستی مشخص کند، وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز