خبرگزاری کار ایران

قام مقام وزیر آموزش و پرورش به ایلنا خبر داد:

آغاز ثبت‌نام فرهنگیان برای شرکت در شورای عالی آموزش و پرورش از امروز/ نتیجه انتخابات یک ماه دیگر اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۲۳۲

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام افراد واجدالشرایط از صبح امروز برای حضور در شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد.

امیرعلی نعمت‌اللهی (قائم مقام وزیر آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به انتخاب سه نفر از فرهنگیان در شواری عالی آموزش و پرورش گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ شان معلمان و همچنین صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر استفاده از ظرفیت و مشارکت همه معلمان با تدبیر و ابتکار وزیر آموزش و پرورش بنا شد که سه نماینده از میان معلمان و مدیران در شواری عالی آموزش و پرورش توسط همکاران فرهنگی انتخاب شوند.

نعمت‌اللهی افزود: اعضای شورای عالی آموزش و پرورش را قانون مشخص می‌کند که ۲۲ نفر هستند، اما این اولین بار است که سه نفر از فرهنگیان توسط مدیران و معلمان انتخاب می‌شوند، اما پیش‌تر این سه نفر توسط قانون معرفی می‌شد، این بار برای تصمیم‌گیری بهتر و اتخاذ آن تصمیم بر این شد، انتخاب توسط همکاران فرهنگی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز برای اولین بار در هیات امنا صندوق فرهنگیان هم این اتفاق افتاد و همکاران فرهنگی توانستند دو نفر نماینده را در هیات امنا صندوق داشته باشند. شواری عالی آموزش و پرورش به عنوان رکن سیاستگذاری و مرجع وزارت آموزش و پرورش در تدوین لوایح و طرح‌ها است و یک جایگاه ویژه را دارد. احکام اعضای شورای عالی آموزش و پرورش توسط رئیس جمهور صادر می‌شود که ریاست این شورا را نیز به عهده دارد.

 نعمت اللهی با اعلام این خبر که ثبت نام برای عضویت در این شورای از صبح امروز آغاز شده است، گفت: از امروز صبح ثبت نام از کسانی که واجد الشرایط هستند در پرتال آموزش و پرورش و در سینا روبیک آغاز شده است. شرایط کسانی که می‌توانند انتخاب شوند این است که حداقل دارای ۱۲ سال و حداکثر ۳۱ سال سابقه کار و همچنین دارای مدرک فوق لیسانس باشند. لزوما باید از میان همکاران آموزش یعنی از همکاران مدرس و معلم و یا از میان مدیران مدارس باشند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این انتخاب از میان فرهنگیان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم خواهد بود. در نهایت ۱۴۷ نفر که در مرحله اول به صورت الکترونیکی انتخاب می‌شوند و در مرحله دوم در تهران جمع خواهند شد و از میان اینها سه نفر توسط خود فرهنگیان انتخاب خواهند شد. سپس به شورای عالی آموزش وپرورش راه پیدا می‌کنند که بالاترین مرجع سیاست گذاری نظام تعلیم و تربیت است.

وی در پاسخ به این سوال که نتایج نهایی چه زمانی اعلام می‌شود، گفت: به نظرم حداکثر ظرف یک ماه آینده افرادِ نهایی معرفی خواهند شد. این اتفاق فرصت مغتنمی برای تحرک بیشتر جامعه فرهنگی کشور است. معلم دانشجوها و همکاران بازنشسته نیز می‌توانند فقط رای بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز