خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس:

اراده‌ای برای انتقال شرکت پشم شیشه به خارج از شیراز وجود ندارد/ بسیاری از طرح های اجرا شده در استان ارزیابی زیست محیطی ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۴۰۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: اراده‌ای برای انتقال شرکت پشم شیشه به خارج از شیراز وجود ندارد، زیرا این واحد تولیدی تا پایان خرداد سال آینده باید منتقل شود اما مدیریت این شرکت ظاهرا تمایلی به انجام این مهم ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: بسیاری از طرح های  اجرا شده در استان ارزیابی زیست محیطی ندارد و این در حالیست که طرح‌ها و پروژه‌هایی مانند راه آهن فارس،  بزرگراه اصفهان، تمامی سدهای استان و جاده قطرویه هیچکدام ارزیابی زیست محیطی ندارند. 

به گزارش ایلنا سعید محمودی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سدتنگ سرخ که در حال احداث است هیچ ارزیابی زیست محیطی ندارد افزود: سازمان محیط زیست از نظر قانونی برای جلوگیری از این نوع توسعه ها، غیر از مناطق حفاظت شده هیچ اختیار قانونی ندارد.

وی بیان کرد: اگرچه فارس قدیمی‌ترین تالاب ها را دارد اما سهم فارس از بودجه احیای تالاب ها بسیار محدود و ناچیز است. 

مدیر کل محیط زیست فارس با اشاره به اینکه تالاب‌های فارس از اول بزرگ دیده نشده است ادامه داد:  این در حالی است که دستور طرح مطالعاتی تالاب های فارس معادل ارومیه در نظر گرفته شد.

محمودی خاطر نشان کرد:برای احیای تالاب‌ها طرحی هم تراز با ارومیه برای تالاب‌های فارس در نظر گزفته شده که این طرح با محوریت دانشگاه شریف، دانشگاه شیراز و با همان تیمی که دریاچه ارومیه را ارزیابی کردند آغاز می‌شود که برای مطالعه اولیه ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد:  برای برخورد با شکارچیان غیرقانونی در ابتدا حقوق محیط بانان را افزایش دادیم و بعد تقاضای کار بیشتر داشتیم.  

مدیر کل محیط زیست فارس ادامه داد: بیش از هزار اسلحه از شکارچیان گرفته شد که دستگیر شدگان از این تعداد بیشتر است، همچنین ۶۰ پایگاه محیط بانی استان نیز تجهیز شد.

به گفته او  درحال حاضر ۲۳۰ محیط بان داریم که به بیش از هزار محیط بان دیگر در استان نیاز است.

وی در ادامه به وضعیت انتقال سه کارخانه ریشمک، سیمان فارس و پشم و شیشه به خارج از شهر اشاره کرد و افزود:  تاکنون ریشمک منتقل شده و کارخانه سیمان تا آخر سال ۹۸ برای انتقال مهلت دارد.

محمودی گفت:  و برخورد چکشی با این واحد تولیدی در شرایط کنونی اقتصادی هم به صلاح نیست، اگرچه حفاظت محیط زیست فارس پیگیر موضوع است.

وی با اشاره به  دفن نادرست و ناقص زباله‌های کلینیک‌های خصوصی در شیراز اشاره کرد و افزود: یک هزار و 300 کیلینیک پزشکی در شیراز زباله‌های خود را بدون رعایت موازین بهداشتی رها می‌کنند، رها کردن آمپول، نمونه خون‌های گرفته شده، تیغ جراحی و پسماندهای خطر ناک بدون تمهیدات بهداشتی می تواند سلامت مردم را تهدید کند که متاسفانه برخی از کلینیک‌ها همانطور که نان خشک کنار خیابان رها می‌کنند این زباله‌ها را هم رها می کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز