خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بهزیستی کشور:

دوره شعار و کارهای قاجاری گذشته است

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۸۹۹

قبادی دانا در جمع خیرین و مدیران غیر دولتی مشهد گفت: حل مشکلات معلولان و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اولویت‌های بهزیستی در دوره‌ مدیریت من خواهد بود.

به گزارش ایلنا از مشهد ، قبادی دانا گفت: در زمینه‌ی رسیدگی به امور معلولان ظرفیت‌های خوبی در کشور داریم که از جمله می‌توان به قانون جدید حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد.

وی گفت:‌ با توجه به ظرفیت‌های موجود این قانون در حل مشکلات معلولان،‌ تلاش می‌کنیم که بتوانیم این قانون را اجرایی کنیم.

وی در همین زمینه اظهار داشت: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ایران اگر به درستی اجرا شود از کنوانسیون بین‌المللی حقوق معلولین مترقی‌تر است.

معاون وزیر رفاه با بیان اینکه مشکل ما نبود قانون نیست گفت: مشکل در اجرای قانون و وجود حلقه مفقوده دانش و فرهنگ در زنجیره‌  اجرای قانون است.

وی خاطر نشان ساخت: برآورد سازمان بهزیستی برای اجرایی کردن این قانون 12 هزار میلیارد تومان بوده اما در کمیسیون‌های تخصصی مجلس تنها 1100 میلیارد یعنی کمتر از یک دهم برآورد ما به این قانون اختصاص داده‌اند که با این وصف کار زیادی نمی‌توان انجام داد.

وی با بیان اینکه حداقل باید 25 درصد برآورد سازمان برای اجرایی کردن قانون حمایت از معلولین را به بهزیستی اختصاص می‌دادند گفت: حتی اگر بخواهیم 10 درصد جمعیت هدف را به سطح مستمری قابل قبول برسانیم دست کم به 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار یعنی بیش از دو برابر این اختصاص نیاز داریم.

وی اضافه کرد: با وجود این تلاش می کنیم با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وضعیت خاص کمبود منابع، از همین ظرفیت‌ها و همین امکانات برای اجرایی کردن هرچه بهتر قانون استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سؤال یکی از مدیران مراکز سالمندان در زمینه‌ی شهریه‌ی این مراکز گفت: در نظر داریم که تا سال آینده این شهریه را به سطح 920 هزار تومان افزایش دهیم و داریم در مجلس برای این سطح رایزنی می‌کنیم اما می‌دانیم که این 20 درصد هم با در نظر گرفتن سطح تورم، زیاد نیست.

رئیس سازمان بهزیستی در پاسخ به پرسش مدیران مراکز ترک اعتیاد ماده 16 در باره کمبود بودجه این مراکز گفت: هنوز بین ما و برخی دیگر از نهادها در خصوص بیمار یا مجرم بودن معتادان اختلاف نظر هست و از طرفی، بودجه‌ی لازم برای اداره‌ی این مراکز نیز در اختیار سازمان دیگری است که تلاش می‌کنیم این اعتبارات به بهزیستی منتقل شود.

وی ادامه داد: برای اینکه مشکلات مراکز غیر دولتی و خیرین به صورت اساسی پیگیری و حل شود باید فرایندهای سازمانی را اصلاح کنیم که این کار نیز باید با نگاه سیستمی انجام شود که قائم به شخص نباشد و ما بودیم یا نبودیم این راه حل‌ها دنبال بشود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اصلاح فرایندها باید با مشارکت فعال شرکای اجتماعی و تشکل‌های مردم نهاد انجام شود خطاب به خیرین و مدیران مؤسسات غیر دولتی حاضر در نشست گفت: شما صاحبان واقعی سازمان بهزیستی هستید و ما در سازمان تسهیلگر هستیم و نباید مانع و مشکل برای شما ایجاد کنیم بلکه باید مسیر حرکت شما در اداره‌ی امور را هموار کنیم.

وی درباره سیاست خانواده محوری در نگهداری از معلولان گفت: تمام تلاش خود را برای تحقق این امر بکار می‌گیریم و در مجلس نیز پیگیری کرده‌ایم که بودجه‌  لازم برای پرداخت حق پرستاری تأمین شود.

قبادی دانا در زمینه مشکلات اقتصادی مراکز غیر دولتی در خصوص بیمه و مالیات گفت: اگر مؤسسات را به سمتی ببریم که عملکردشان شفاف شود و در یک ساز و کار سیستمی قابل رصد باشد نسبت به این مراکز اطمینان‌سازی می‌شود و دستگاه‌های مطالبه‌گر مثل تأمین اجتماعی و دارایی، با دیدن خدمات صادقانه و شفاف، مسائل را واقعی می‌بینند و از فشار به این مؤسسات می‌کاهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز