خبرگزاری کار ایران

سیدعباس صالحی:

جان مایه انقلاب اسلامی با روح ایثارگری تداوم می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۶۷۶

وزیر ارشاد گفت: می‌توانیم قابلیت‌های بانوان فعال عرصه فرهنگ، هنر و رسانه را شناسایی و از ظرفیت‌های آنها بهره ببریم.

به گزارش ایلنا، سید عباس صالحی امروز شنبه در نشستی با بانوان ایثارگر وزارت‌ارشاد با بیان اینکه جان مایه انقلاب اسلامی با روح ایثارگری تداوم می‌یابد، گفت: روح انقلاب اسلامی با موجی از ایثارگری تداوم یافت و ایثارگران همچنان با این موج همنوا هستند.

وی با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار افزود: در جامعه عرب قبل از اسلام که حضور اجتماعی زنان تحقیر شده بود، با ظهور اسلام زنانی مانند حضرات‌زهرا (س) و زینب (س) پرورش یافتند که نه تنها برای جامعه آن روز تاثیرگذار بودند که تا زمان‌های فردا به‌عنوان الگوی بانوان اسلام هستند. حضرت زینب(س) با مدیریت مدبرانه خود یک شکست ظاهری را به پیروزی بزرگ تبدیل کرد.

صالحی با اشاره به نقش حضرت زینب در قیام عاشورا ادامه داد: قدرت مدیریت زنانه ایشان به گونه ای بود که یک شکست ظاهری منجر به پیروزی استوار و ابدی شد. حضرت زینب در قیام عاشورا علاوه بر نقش پرستاری از امام عصر خود حضرت امام سجاد(ع) نقش پاسداری از آرمان‌های نهضت عاشورا را نیز داشتند که بسیار حائز اهمیت است.

صالحی تصریح کرد: بنی‌امیه با نقشه‌هایی که داشتند فکر می کردند که با شهادت حضرت امام حسین (ع) و تمامی مردان همراه با حضرت همه چیز به نفع آن ها تمام می‌شود ولی حضرت زینب(س) با نقشی که در پرستاری حضرت سجاد (ع) و کودکان عاشورا و همچنین خطابه های بعد از قیام عاشورا داشتند این فکر باطل را ناکام گذاشتند. حضرت زینب(س) نقش قابل توجهی در امدادگری عاطفی و معنوی اهل بیت (ع) داشتند و اگر ایشان نبودند بسیاری از کودکان اهل‌بیت(ع) و فضای امامت و ذریه اهل‌بیت (ع) از بین می‌رفت.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: راهبری قیام عاشورا تا ظهرآن روز با امام حسین (ع) بود ولی بعد ازظهر آن روز حضرت زینب(س) بود که با مدیریت مدبرانه خود یک شکست ظاهری را به پیروزی بزرگ تبدیل کرد. با حضور ایشان بود که این قیام تبدیل به فروغی مستمر شد و تا امروز نیز ادامه داد.

صالحی با اشاره به خدمات بانوان ایثارگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هشت سال دفاع مقدس افزود: اگر بخواهیم روح و جان مایه نظام جمهوری اسلامی ایران تداوم یابد با تداوم روح ایثارگری این اتفاق محقق می‌شود و ایثارگران می‌توانند تداوم بهتری برای انقلاب اسلامی داشته باشند. وزارت ارشاد نیز در راستای توجه به بانوان به‌ویژه بانوان ایثارگر در انتصابات مدیریتی سه مدیر کل استانی و یک معاون را از جامعه بانوان انتخاب کرده است.

وی با اشاره به حضور بانوان در هشت‌سال دفاع‌مقدس گفت: حضور ایثارگران به‌ویژه بانوان در هر محیطی فضای امید، نشاط و شادابی را به همراه دارد. بانوان در هشت‌سال دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی در پیروزی کشور در مقابل تهاجمات دشمن داشتند. در جنگ امروز نیز که جنگ سرد است نقش بانوان در مقابله با تهاجمات دشمن بی‌تاثیر نیست.

وزیر ارشاد از تشکیل کمیته‌ای متشکل از معاونت توسعه مدیریت و منابع، دفتر امور ایثارگران و حوزه مشاور بانوان خبر داد و متذکر شد: با این کمیته می‌توان بسیاری از مشکلات این حوزه را رسیدگی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز