خبرگزاری کار ایران

سیدعباس صالحی:

جایگاه فرهنگ کمتر از معیشت و سیاست نیست/ایجاد 2 هزار شغل فرهنگی- هنری در تهران

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۳۱۰

وزیر ارشاد تاکید کرد که جایگاه فرهنگ کمتر از معیشت و سیاست نیست.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی عصر امروز پنجشنبه در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی شهرستان فیروزکوه گفت: 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه شهری و روستایی برای ایجاد 20 هزار شغل فرهنگی و هنری تخصیص یافته که 10 درصد از آن، برابر 2 هزار شغل سهم استان‌تهران است.

وی ضمن تاکید بر جدی گرفتن مباحث فرهنگی کنار مسائل اقتصادی بیان داشت: کانون توسعه در توسعه شهری و ملی، فرهنگ و هنر است و از ایده‌هایی در این زمینه که می‌تواند توسعه شهری و ملی را همراه داشته باشد، به شدت استقبال خواهیم کرد. در یک دیدگاه، فرهنگ حاشیه زندگی‌ است و افراد زمان‌هایی که از همه چیز دل‌زده می‌شوند به فرهنگ پناه می‌برند. در رویکرد دوم اما فرهنگ بخشی از حیات فردی و اجتماعی اشخاص کنار اقتصاد، امنیت و... می‌شود چراکه جایگاه فرهنگ کمتر از معیشت و سیاست نیست.

صالحی متذکر شد: فرهنگ جزیی از زمین و هوای ماست که هر چه می‌کاریم و نفس می‌کشیم در این فضاست و اگر آنها آلوده شوند نمی‌توانیم انتظار ثمرات مثبتی را داشته باشیم. اگر این نگاه را باور کنیم روش زندگی، اداره شهری و حکمرانی تغییرات جدی پیدا می‌کنند و اهالی فرهنگ و هنر به جایگاه حقیقی خود دست می‌یابند.

وی در وصف سید کریم امیری فیروزکوه، شاعر معاصر ایرانی اظهار داشت: آن مرحوم سهم قابل توجهی در توسعه ایران و مباحث فرهنگی منطقه و کشور داشت. وی به‌عنوان شخصی دانشمند و ادیب، افتخار فیروزکوه، کشور و زبان پارسی ست.

وزیر ارشاد در پایان خطاب به اهالی فیروزکوه گفت: علاوه بر طبیعت زیبا شهرستان، خانواده‌هایی در فیروزکوه زندگی می‌کنند که فرهنگ، حکمت و روح ایرانی را نسل به نسل منتقل کرده‌اند. بخشی از مشکلات افراد در جامعه امروز ثمره فاصله آنها از طبیعت است. هرچه از طبیعت دورتر شویم، از خدا دور شده‌ایم. اهالی فیروزکوه باید تلاش کنند این شهر کهن به اقامتگاه جسم و جان تبدیل شود که گام اول این اقدام، احیا و ترویج فرهنگ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز