خبرگزاری کار ایران

ریابکوف:

به حفظ برجام متعهدیم و اجرای بندهای آن را تضمن می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۳۷۰

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه به تداوم برنامه جامع اقدام مشترک با ایران متعهد است.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز گفت: روسیه به تداوم برنامه جامع اقدام مشترک با ایران متعهد است.

این مقام روسی خاطرنشان کرد که خروج یک کشور از برجام مصداقی است بر این نکته که چگونه دستاوردهای جمعی توسط یک کشور نادیده گرفته می‌شود.

وی در ادامه بر حمایت روسیه از بر جام تاکید کرد و گفت: ما به حفظ برجام متعهد هستیم و اجرای بندهای آن را تضمن می‌کنیم.

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا بعد از انتخابات اعلام کرد که از این توافق خارج خواهد شد و برجام را بدترین توافق‌نامه و قراردادی ناقص دانست و سرانجام در ماه می سال گذشته از این قرارداد خارج شد که این تصمیم واکنش‌های مختلفی را از سوی دیگر کشورهای متعهد به برجام به همراه داشت.

ریابکوف همچنین درباره رفتارهای دوگانه بین‌المللی خاطرنشان کرد: حجم اختلاف‌ها و تضادهای بین‌المللی در حال افزایش است. این موضوع نظم و قوانین بین‌المللی را تضعیف خواهد کرد. ما در شرایطی هستیم که بازیگران جدید در موقعیتی قرار گرفته‌اند و دست به فعالیت‌هایی می‌زنند که انسانی نیست.

وی همچنین به جرایم سایبری اشاره کرد و گفت: جرایم سایبری نشانه‌ای برای تبدیل جهان به میدان جنگ است. یکی دیگر از مثال‌ها در مورد تهدیدهای فزاینده مربوط به فضای بیرونی کشورها است. ما می‌بینیم کشورها می‌توانند حملاتی را در فضای بیرونی علیه دیگران برنامه‌ریزی کنند.  روسیه پیشگام برای پیدا کردن راه حل این مشکل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز