خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه:

از معاملات اقتصادی تهران و مسکو در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۷۵۷

وزارت خارجه روسیه از قطع دسترسی ایران به سوئیفت ابراز تاسف کرد و گفت: تلاش می‌کنیم از تعاملات اقتصادی دوجانبه تهران و مسکو در برابر هرگونه اثرگذاری عوامل خارجی محافظت کنیم.

 به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، امروز -پنج‌شنبه- گفت که مسکو از این‌که دسترسی ایران به جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت)، به دلیل اعمال  تحریم‌های ایالات متحده متوقف شده است، متاسف است.

زاخارووا گفت:  از اینکه سوئیفت (مستقر در بروکسل) تحت تاثیر فشار آمریکا مبنی بر تحریم‌هایی که علیه ایران  در ماه نوامبر  اعمال شده است، این اقدام را انجام داده است، تاسف خود را اعلام می‌کنیم.

روسیه همچنین به دلیل اینکه اروپا موفق به ارائه پاسخ مناسب عملی در این زمینه به ایالات متحده آمریکا نشده است، ابراز تاسف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اعلام اینکه مسکو و تهران امنیت معاملات اقتصادی و تجاری خود را تضمین خواهند کرد، گفت: تلاش می‌کنیم از تعاملات اقتصادی دوجانبه خود در برابر هرگونه اثرگذاری عوامل خارجی محافظت کنیم.

وی افزود: بر همین اساس معاملات بین‌بانکی روسیه و ایران به صورت مستمر در جریان است.

چندی پیش سوئیفت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در جهت کمک به ثبات و یکپارچگی سیستم مالی جهان ارتباط چند بانک و موسسه مالی ایرانی را قطع کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز