خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در گفت‌وگو با ایلنا:

ارز شناور، دستمزد شناور می‌خواهد/90 درصد کارگران حداقل بگیرند/قدرت خرید کارگران و بازنشستگان بسیار پائین آمده است

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۲۶۰

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: ارز شناور دستمزد شناور می‌خواهد.

نصرالله دریابیگی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: در اواخر دولت اصلاحات در شورای عالی کار توافق و مصوب شد که کارفرمایان براساس آمار و ارقام از اوایل انقلاب تا همان سال ماهیانه 120 هزار تومان به کارگران بدهکار بوده و موظف به پرداخت می باشند.

دریابیگی تصریح کرد: مقرر شده بود که این بدهی به مدت 5 سال و سالی 20 هزار تومان با افزایش دستمزد سالانه پرداخت شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در دولت احمدی‌نژاد نه تنها عملیاتی نشد بلکه حتی اجازه مطرح کردن این موضوع را ندادند.

نصراله دریابیگی اظهار کرد: تحریم های ناجوانمردانه بر علیه کشورمان و آشفتگی بازار ارز در ایران سبب شد تا ارزش پول ملی کاهش و در نتیجه تورم افزایش پیدا کرد.

این نماینده کارگری افزود: همه این موارد دست به دست هم داد تا قدرت خرید کارگران و بازنشستگان که حدود 90 درصدد آنان حداقل بگیر هستند، پائین آید.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه متاسفانه در بحث دستمزد به مواضع کارگران توجهی نشد، گفت:دبیر کل خانه کارگر ایران بارها از پشت تریبون مقدس کارگری و مجلس شورای اسلامی فریاد زد که عرض شناور دستمزد شناور می‌خواهد که متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت.

دریابیگی با انتقاد از عدم پرداخت سبد حمایتی کالا برای کارگران گفت: علیرغم پیگیری های وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان کارگری و بازنشستگان، این بسته حمایتی تنها برای بازنشستگان واریز شده است.

این نماینده با سابقه کارگری  از دولت،خصوصا سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان بودجه و برنامه ریزی خواستار تحقق و پرداخت بخش اول این سبد حمایتی برای کارگران مظلوم شد.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور در پایان از دولت و نمایندگان مجلس خواست تا نگاه ویژه ای نسبت به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی داشته باشند و با توجه به شرایط سخت اقتصادی حاکم، یار و یاور کارگران و بازنشستگان باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز