خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

بزرگ‌ترین دغدغه‌‌ شهرداری‌های لرستان پرداخت مطالبات کارگران است

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۵۱۳

استاندار لرستان گفت: بزرگ‌ترین دغدغه‌‌ شهرداری‌های استان مشکلات مالی برای پرداخت مطالبات کارگران است.

به گزارش ایلنا از لرستان، سیدموسی خادمی در جلسه شهرداران لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: واقعیت این است که شهرداری‌ها در شرایط فعلی به‌جای اینکه فراتر از مسائل عمرانی عادی صحبت کنند و به مسائل اجتماعی، فرهنگی و بحث‌های کلان اقتصادی بپردازند، متأسفانه بزرگ‌ترین دغدغه‌‌شان تأمین پول برای پرداخت مطالبات کارگران است.

وی با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین هنر شهرداران پرداخت حقوق کارگران است و این بدترین شرایطی است که وجود دارد، افزود: برای برون‌رفت از شرایط فعلی نیازمند حرکت انقلابی هستیم، نکته قابل تأمل این است که از دولت چیزی عاید شهرداری‌ها نمی‌شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: شهرداری‌ها باید به‌سمت اصلاحات ساختاری و تمرکززدایی و اقداماتی از این قبیل حرکت کنند، زیرا با روش‌های فعلی اتفاقات بزرگی رخ نخواهد داد.

وی بیان کرد: چالش دیگر بدهی دستگاه‌های دولتی به شهرداران است که به نظر می‌رسد در بودجه 98 باید تلاش شود بخشی از بدهی دستگاه‌های دولتی به شهرداری‌ها پرداخت شود.

خادمی گفت: آزادکردن منابع از فرآیندهای اداری نیز از دیگر مواردی است که نتیجه‌بخش است، یعنی اگر منابع در اختیار شهرداری و دهیاری‌ها قرار بگیرد نتیجه مطلوبی خواهیم گرفت، نکته دیگر اینکه هرچند توزیع اعتبارات براساس جمعیت است اما ما پیشنهاد می‌کنیم به استان‌های کمتر توسعه‌یافته فرمول توزیع مازاد تعلق بگیرد.

استاندار لرستان از رقم پایین حقوق شهرداری نیز انتقاد و خاطرنشان کرد: این موضوع نیز نیازمند اصلاح است و باید مورد توجه تصمیم گیرندگان قرار بگیرد؛ همم‌چنین شهرداری‌ها باید به‌دنبال روش‌های جدید تأمین منابع حرکت کنند.

انتهای پیام/
مریم شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز