خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس:

انتقاد از عدم نظارت نهادها بر مشکل آب روستاهای استان فارس

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۶۲۸

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با انتقاد از بی توجهی دستگاه های متولی به مقوله روستا گفت: وضعیت روستاها به دلیل توجه دستگاه ها به شهر و غفلت و رهاسازی روستاها بسیار بغرنج است بطوریکه در حال حاضر هیچ نهادی بر مشکل آب در روستاها نظارت نمی‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در دیدار با آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز با ارایه گزارشی از عملکرد یک ساله این دفتر به مشکلات موجود در روستاهای استان پرداخت و کم توجهی به وضعیت معیشت روستاییان را مهمترین عامل در خالی شدن روستاهای استان از سکنه ذکر کرد.

سید کمال پاک فطرت در این دیدار با بیان این مطلب که امروز روستاهای فارس از نیروی مولد خالی شده و تنها شاهد سکونت سالخوردگان هستیم ، گفت: برای مقابله با این معضل  باید با اتخاذ تدابیری به دنبال ایجاد روند معکوس در مهاجرت روستاییان باشیم.

وی افزود: امروز هر اقدامی که در روستاها شود نقش پیشگیری دارد اما وقتی به شهر رسید این اقدام تنها نقش درمانی ایفا می کند مانند کارهایی که در روستاهای حاشیه شیراز انجام می دهیم در حالی که باید نگاه خود را امروز به سمت روستاها ببریم.

پاک فطرت ادامه داد: تسهیلاتی که از سوی دولت ارایه می شود و مورد استقبال هم قرار گرفته نمی تواند به تنهایی مشکلات روستاها را حل کرده و مانع مهاجرت روستاییان شود. 

مدیر کل امور روستایی استانداری فارس با بیان این که در فارس بیش از هشت هزار روستا وجود دارد که نیمی از آنها خالی از سکنه هستند گفت: توجه به دو مقوله مهم آب و معیشت و برنامه ریزی برای کنترل مشکلات این دو مبحث می تواند مانع افزایش مهاجرت و تقویت روستاهای موجود شود.

پاک فطرت همچنین با اشاره به مشکل روستاییان در حوزه آب گفت: وضعیت ما در بحث آب بحران صرف نیست بلکه از بحران هم رد شده و زنگ خطر به صدا درآمده است به عنوان مثال در خرامه در حال حاضر۳۵هزار هکتار زمین وجود دارد که به همین دلیل علیرغم همه مشکلات به سمت تغییر الگوی کشت رفتیم و مجموعه های پرورش قارچ در این منطقه را از ۶ مجموعه  به ۱۲۰ مجموعه رساندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز