خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس فتای تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم برای مشاوره به کانال‌ها و سایت‌های رمالی و دعانویسی رجوع نکنند

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۹۵۹

رییس پلیس فتا تهران بزرگ از مردم درخواست کرد، برای مشاوره به کانال‌ها و سایت‌های رمالی و دعانویسی رجوع نکنند.

سرهنگ تورج کاظمی (رییس پلیس فتا تهران بزرگ) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره باج افزارهایی که از طریق ایمیل برای کاربران ارسال می‌شود، گفت: باج افزارها یک تهدید کاملا جدی در فضای مجازی هستند و به کاربران توصیه می‌کنیم با اطلاعات کافی به فضای مجازی و سیستم یارانه‌ای ورود کنند تا در مواجهه با باج افزارها کمترین آسیب را ببینند.

وی ادامه داد: باج‌افزارها از مواردی است که در سراسر جهان مبتلا‌به تمام کاربران است و هشدار می‌دهیم کاربران اطلاعات ذی قیمت خود را در سیستم های رایانه‌ای خود نگهداری نکنند و در صورت نگهداری حتما کپی از اطلاعات خود را در جای دیگری خارج از سیستم رایانه داشته باشند تا بتوانند در صورت بروز مشکل توسط این باج‌افزارها اطلاعات خود را حفظ کرده و قربانی باج‌افزارها نشوند.

او همچنین درباره نظارت بر بازی‌های آنلاین و وقوع جرائم از طریق بازی‌های آنلاین گفت: نظارت کاملی از سوی دستگاه خاصی بر این بازی‌ها نمی‌شود، چراکه در کشور هیچ مرجعی براساس قانون متولی صدور مجوز بازی‌های آنلاین نیست، از همین رو نظارت جدی و جامعی نیز تاکنون در این زمینه نداشتیم.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پلیس فتا درباره موارد مجرمانه در بازی‌های آنلاین تنها در صورتی می‌تواند، ورود کند که شاکی خصوصی شکایت کند و پلیس نیز پس از شکایت اقدامات لازم را انجام می‌دهد. کلاهبرداری و آسیب‌های فردی از موارد مجرمانه بازی‌های آنلاین است، بنابراین تا مدعی و شاکی خصوصی نباشد، پلیس فتا نیز نمی‌تواند ورود کند.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: تاکنون نیز شکایتی در خصوص موارد مجرمانه از طریق بازی‌های آنلاین نداشتیم. معمولا شکایت‌هایی که از این طریق صورت می‌گیرد، بیشتر در زمینه برداشت از حساب است که با ورود پلیس و بررسی‌های صورت گرفته مشخص می‌شود، فرزند شاکی بدون اطلاع والدین برای انجام بازی مقداری از حساب برداشت کرده و عملا جرمی صورت نگرفته است، اما به صرف اینکه این بازی باعث جرمی شود و اتفاق خاصی رخ دهد، تاکنون موردی نداشتیم.

وی همچنین درباره کانال‌ها و سایت‌های رمالی و دعانویسی نیز گفت: پلیس فتا به صورت متوالی و روزمره با سایت‌ها و کانالهای دعانویسی که اداره کنندگان آنها افراد سودجویی هستند، برخورد می‌کند، اما کاربران نیز باید تلاش کنند تا با افزایش هوشیاری آسیب کمتری ببینند. لذا کاربران باید مراقب باشند تا فریب اینطور موارد را نخورده و برای مشاوره یا هر گونه درخواستی کمتر به این سایت‌ها و شبکه‌ها گرایش پیدا کنند و فریب این موارد را نخورند.

او ادامه داد: البته در این حوزه اقدامات مربوط به شناسایی را انجام می‌دهیم، اما چون موضوعی است که مربوط به پلیس‌های تخصصی دیگر مانند پلیس آگاهی نیز می‌شود، ما این موارد را پس از شناسایی در فضای مجازی به دیگر پلیس‌های تخصصی نیز اعلام می‌کنیم تا برخورد لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز