خبرگزاری کار ایران

با نظارت تیم سازمان ملل صورت گرفت:

واگذاری بندر الحدیده به نیروهای گارد ساحلی یمن توسط جنبش انصارالله

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۸۰۳

جنبش انصار الله امروز- شنبه- در راستای اجرای مفاد توافق صلح سوئد، بندر الحدیده را با نظارت تیم سازمان ملل به نفع نیروهای گارد ساحلی واگذار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، نیروهای جنبش انصار الله یمن امروز- شنبه بندر الحدیده را طبق توافق سوئد به نیروهای گارد ساحلی تحویل دادند. 

یک مقام امنیتی در بندر الحدیده در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت: «کمیته‌های مردمی یمن بندر الحدیده را به صورت رسمی و با حضور تیم سازمان ملل به ریاست «پاتریک کامرت» ژنرال بازنشسته هندی به نیروهای گارد ساحلی تحویل دادند. 

این منبع نظامی افزود: «نیروهای گارد ساحلی قبل از شعله ور شدن آتش جنگ در یمن مسئول اداره بنادر این کشور بوده‌اند». 

در همین راستا خبرگزاری سبأ به نقل از «یحیی سریع» سخنگوی وابسته به جنبش انصارالله اعلام کرد: «بر اساس مفاد توافق سوئد و در راستای اجرای دستور رهبری  جنبش، مرحله نخست استقرار مجدد نیروها در بندر الحدیده آغاز شده است». 

وی افزود: «ما منتظر هستیم تا تیم ناظر سازمان ملل طرف مقابل را به اجرای تعهداتش در مرحله نخست توافق سوئد یعنی خروج از قسمت شرقی شهر و بخش‌های دیگر ملزم کند». 

سازمان ملل روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طرف‌های درگیر در یمن با آغاز روند بازگشائی گذرگاه‌های انسانی موافقت کرده‌اند.

مرکز اخبار سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای در سایت رسمی خود اعلام کرد نخستین راهی که بازگشائی خواهد شد، مسیر صنعا و سپس مسیرهای دیگر در مراحل آتی است. 

بر اساس این بیانیه احتمالا کاروان بشردوستانه از بندر الحدیده به مقصد صنعا حرکت کند. 

بیانیه مذکور توضیح داده است که موافقت با بازگشائی گذرگاه‌های بسته در نخستین نشست مشترک تیم هماهنگ کننده استقرار مجدد در شهر الحدیده در بازه زمانی ۲۶ تا ۲۸ دسامبر حاصل شده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز