خبرگزاری کار ایران

سایه حذف و نیمکت نشینی روی سر پدیده دروازه‌بانی

از دی ماه 96 تا دی 97؛ سال وحشتناک سیدحسین حسینی

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۳۳۶

حسین حسینی دی‌ماه سال گذشته رکورد زد، اما دی‌ماه امسال همه‌‌چیز را از دست داده است.

به گزارش ایلنا، درست 22دی‌ماه سال گذشته بود که استقلال برابر سایپا به میدان رفت و یک بر یک متوقف شد. در جریان آن مسابقه، حسین حسینی بالاخره توانست رکورد کلین‌شیت در تاریخ فوتبال ایران را بشکند. گلر استقلال در دقیقه57 آن بازی به بهانه مصدومیت روی زمین دراز کشید تا با شمارش معکوس هواداران به‌شکلی باشکوه رکورد کلین‌شیت در تاریخ فوتبال ایران را بشکند. هرچند او در دقیقه85 همان بازی بالاخره گل خورد، اما به هر حال رکورد 872دقیقه گل نخوردن به نام او ثبت شد و تا سالیان سال بعید است کسی بتواند به آن نزدیک شود.

شاید آن لحظه، آن روز، آن زمستان اینطور به‌نظر می‌رسید که دیگر جایگاه حسینی در فوتبال ایران تضمین شده است و کسی نمی‌تواند به آن برسد، اما اوضاع آنطور پیش نرفت که گلر جوان آبی‌ها می‌خواست. بخشی از دوران رکوردشکنی حسینی با دوران کنار گذاشته شدن مهدی رحمتی از استقلال مقارن شد، اما رحمتی به تیم برگشت و در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا مورد اعتماد شفر قرار گرفت. مربی آلمانی کم‌کم انتخاب قطعی‌اش را انجام داد و رحمتی را شماره یک خودش در همه مسابقات مهم کرد. اخیرا شفر مدعی شد یکی از دلایل این تصمیم آن بوده که حسینی قادر نیست به‌خوبی با مدافعان صحبت کند. هر چه بود نیمکت‌نشینی در استقلال منجر به حذف نام حسینی از فهرست مسافران جام‌جهانی شد؛ آنچه خشم این گلر جوان را به‌دنبال آورد. این وضعیت با شروع فصل جدید بهتر نشد تا حالا حسینی از لیست جام ملت‌های آسیا هم خط بخورد و شاید در دوران کی‌روش کار برای او تمام شود.

بعد از آن رکوردشکنی تاریخی، شاید به دورترین نقطه ذهن هیچ‌کس هم خطور نمی‌کرد که حسینی نه رنگ جام‌جهانی را ببیند و نه رنگ جام ملت‌ها را، اما این اتفاق رخ داد. از دی‌ماه پارسال تا دی‌ماه امسال، ناگهان همه‌‌چیز برای حسینی از دست رفت؛ مخصوصا که حالا خیلی جدی گفته می‌شود مهدی رحمتی هم قراردادش را تا 2سال دیگر تمدید خواهد کرد و شاید همین مسئله باعث کوچ رحمتی از جمع آبی‌ها شود؛ حتی در همین زمستان.

با 85/6سوم شد

اگر به آمار دروازه‌بان‌ها در لیگ برتر نگاه کنیم، حضور پیام نیازمند در جام ملت‌های آسیا منطقی به‌نظر می‌رسد. چون بر اساس آنالیزهای سایت مرجع متریکا، او سومین دروازه‌بان موفق لیگ در نیم‌فصل اول بوده و فقط مهدی رحمتی و یک دروازه‌بان خارجی از او بالاتر ایستاده‌اند. نیازمند به‌عنوان پدیده تیم پیکان در ابتدای فصل راهی سپاهان شد و در تمام بازی‌های نیم‌فصل اول درون دروازه این تیم مدعی قرار گرفت. او طی 1350دقیقه دروازه‌بانی در این فصل 12گل دریافت کرده که میانگین 7/0گل خورده در هر بازی را نشان می‌دهد. نیازمند 6 بار کلین‌شیت کرده که مهم‌ترین آنها در مقابل استقلال و پدیده بوده است. 2/2مهار موفق در هر بازی داشته و در مجموع 75درصد توپ‌هایی را که به چارچوب دروازه‌اش زده شده با موفقیت مهار کرده است. دقت پاس‌های نیازمند در شروع مجدد بازی‌ها 2/61درصد بوده که از این لحاظ نسبت به حسینی در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد اما در سایر آیتم‌ها موفق‌تر از دروازه‌بان استقلال بوده است. پیام نیازمند یک پاس کلیدی هم برای هم‌تیمی‌هایش صادر کرده تا در ایجاد موقعیت گل برای سپاهان هم یک سهمی داشته باشد. نیازمند در بازی مهم مقابل پدیده که قهرمانی نیم‌فصل را برای سپاهان به ارمغان آورد بهترین بازیکن میدان بود.

با 87/6 خط خورد

بعد از درخشش در لیگ هفدهم و خلق طولانی‌ترین رکورد تاریخ در بسته نگه‌داشتن دروازه،کسی فکر نمی‌کرد سیدحسین حسینی در لیگ هجدهم فقط 270دقیقه طی یک نیم‌فصل بازی کند. حسینی طی 3بازی که در دروازه استقلال ایستاده یک‌بار موفق به کلین‌شیت شده و در 2بازی دیگر هر بازی یک گل خورده است. با دریافت 2گل طی 270دقیقه،حسینی میانگین 7/0گل خورده طی هر بازی را به‌جا گذاشته که با میانگین گل‌های خورده پیام نیازمند دقیقا مساوی است. البته نیازمند برای رسیدن به این رکورد مهارهای بیشتری داشته و در مقابل 2/2مهار او در هر بازی، حسینی در هر مسابقه 7/1بار موفق به دفع توپ شده است. درصد مهارهای موفق حسینی 4/71درصد است که نسبت به نیازمند در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد. در آیتم «دقت پاس» اما چنان که اشاره شد حسینی عملکرد بهتری نسبت به نیازمند داشته و 71درصد پاس‌هایش را درست به مقصد رسانده است. در حالی‌که این درصد برای پیام نیازمند فقط 2/61درصد بوده است. حسینی در مجموع امتیاز 87/6را از سایت متریکا دریافت کرده اما به‌دلیل آنکه در کمتر از یک‌سوم بازی‌های تیمش حاضر بوده جایی در صدر جدول دروازه‌بان‌ها ندارد و نیازمند با امتیاز 85/6در رتبه سوم ایستاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز