خبرگزاری کار ایران

نشست مشترک وزرای نیرو و مسکن ایران و عراق برگزار شد؛

اعلام آمادگی عراق برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب توسط شرکت‌های ایرانی

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۱۶۰

در نشست مشترک وزرای نیرو و مسکن ایران و عراق، طرف عراقی آمادگی کشورش را برای حضور و فعالیت شرکت های ایرانی در حوزه عمران و بویژه اجرای طرح های آب و فاضلاب و شیرین سازی آب اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، «رضا اردکانیان»، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با بنگین ریکانی، وزیر آبادانی، مسکن و شهرسازی عراق گفت: در این نشست در خصوص گسترس روابط و مشارکت بخش خصوصی ایران در طرح های مسکن بویژه اجرای طرح های آب و فاضلاب با وزیر عراقی گفتگو و تبادل نظر داشته ایم.

وی افزود: براین اساس توانمندی های جمهوری اسلامی و شرکت های ایرانی و آمادگی آنان برای اجرای طرح های آب و فاضلاب و نیز تولید آب شیرین را به اطلاع مقام عراقی رسانده شد.

وزیر نیرو گفت: همچنین در این نشست از وزیر مسکن و شهرسازی عراق برای سفر به ایران دعوت به عمل آمده است تا از نزدیک با توانمندی های جمهوری اسلامی در حوزه های مربوطه آشنا شود.

'بنگین ریکانی' وزیر آبادانی، مسکن و شهرسازی عراق نیز پس از دیدار 'رضا اردکانیان' وزیر نیرو گفت: در مذاکرات امروز بر گسترش روابط بخصوص در اجرای طرح های عمرانی در عراق تاکید شد.

 وی گفت: عراق تمایل دارد از فناوری و توانمندی شرکت های ایرانی در اجرای طرح های آب و فاضلاب استفاده کند.

ریکانی افزود: ما بر سر ادامه و گسترش همکاری مشترک اتفاق نظر داریم و در این جلسه همچنین در خصوص اجرا و توسعه و استفاده از منابع آب مشترک میان دو کشور بحث گفتگو کردیم.

وزیر مسکن و شهرسازی عراق گفت: در این زمینه نیاز به هماهنگی و رایزنی های بیشتری وجود دارد.

ریکانی اضافه کرد: درخصوص شرکت های ایرانی و مطالبات مالی آنها از طرف عراقی و حل مشکلات مربوطه نیز گفتگو انجام شد و تلاش می کنیم آن را حل کنیم.

وی گفت: در این دیدار دو طرف بر ادامه و توسعه همکاری و کار مشترک تاکید داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز