خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

حصول اطمینان از عملکرد صحیح مودیان مالیاتی به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۲۸۲

نمایندگان مردم در خانه ملت موضوع حصول اطمینان از عملکرد صحیح مودیان مالیاتی در خصوص صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت دقیق معاملات در سامانه مودیان را به کمیسیون اقتصادی برای بررسی‌های بیشتر ارجاع دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی  نمایندگان در جریان بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه های فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) با ماده ۲۶ این لایحه با ۱۱۳ رأی موافق، ۵۰ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند که بر این اساس این ماده جهت بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

در ماده (۲۶) این لایحه آمده است: سازمان می تواند جهت حصول اطمینان از عملکرد صحیح مؤدیان در خصوص صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت دقیق معاملات در سامانه مؤدیان، اطمینان از انجام تکالیف قانونی توسط مؤدیان، ارائه آموزش و مشاوره‌های فنی و غیر مالیاتی به مؤدیان، پشتیبانی و استانداردسازی تجهیزات مورد استفاده مؤدیان و دریافت استعلامات موردنیاز، از جمله گزارش‌های الکترونیکی پرداخت، از خدمات شرکت‌های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی استفاده کند. شرایط، نحوه انتخاب، چگونگی ارتباط با سازمان و مؤدیان، تعیین تعرفه‌ها و سایر مقررات مربوط به شرکت‌های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی به پیشنهاد سازمان به تصویب کارگروه راهبری سامانه مؤدیان می‌رسد.

نظارت بر حسن اجرای این قانون بر عهده کارگروه یادشده بوده و کارگروه مزبور موظف است هر شش ماه گزارش عملکرد سازمان را در این خصوص به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز