خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت‌ احوال استان مطرح کرد:

کاهش ٢.٧ درصدی واقعه ولادت در چهارمحال و بختیاری/ اعلام 6 عامل مرگ و میر در استان

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۱۱۶

مدیرکل ثبت‌ احوال استان چهارمحال و بختیاری گفت: واقعه ولادت در این استان نسبت به مدت مشابه سال ٩٦ میزان ٢.٧ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا از شهرکرد، محمدعلی رفیع‌پور پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار داشت: ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری دارای 50 دفتر پیشخوان و ایستگاه پست در 70 نقطه استان است.

وی در ادامه عنوان کرد: در سرشماری سال 1395 این استان 2.1 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهد و همچنین در رتبه 17 کشور قرار دارد.

مدیرکل ثبت‌ احوال چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سال گذشته تعداد 23 هزار و 41 واقعه ولادت در استان ثبت که از این تعداد 19 هزار و 632 مورد تک‌قلو و 709 مورد چندقلوزایی بوده است.

رفیع‌پور واقعه ولادت در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.7 درصد کاهش داشته، یادآور شد: در 8 ماهه سال جاری تعداد 13 هزار و 18 مورد ولادت در استان به ثبت رسیده که 12 هزار و 615 مورد تک‌قلو و 403 مورد چندقلو بوده اند.

وی با اشاره به اینکه در 8 ماهه سال جاری 6 هزار و 723 پسر و 6 هزار و 295 دختر در استان متولد شده است، تاکید کرد: بیشترین اسامی ثبت شده برای دختران فاطمه، آوا و زهرا و برای پسران امیرعلی، حسین و امیرحسین بوده است.

مدیرکل ثبت ‌احوال چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طبق آمار 8 ماهه سال جاری 2 هزار و 777 واقعه فوت به ثبت رسیده است که هزار و 855 مورد مربوط به آقایان و هزار و 122 مورد مربوط به خانم‌ها بوده است.

رفیع‌پور ادامه داد: 6 دلیل عمده مرگ‌ و میر در استان مربوط به بیماری‌های قلبی با 3.32 درصد، سرطان و تومور 1.12 درصد، حوادث غیرعمد 7.6 درصد، بیماری‌های تنفسی 2.6 درصد و بیماری‌های گوارشی 4.2 درصد بوده است که میزان مرگ مربوط به بیماری‌های قلبی در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است که یک زنگ خطر برای استان است.

مدیرکل ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال 5 هزار و 93 ازدواج به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج در آقایان از 24.4 به حدود 29 سال و در خانم‌ها از 23 به 33.7 سال رسیده است.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال 679 واقعه طلاق در استان ثبت شده است، عنوان کرد: میانگین سن طلاق در آقایان از 33.38 به 36.6 و در خانم‌ها از 28.7 به 31.3 رسیده است، بعد از سیستان و بلوچستان در استان ما کمترین میزان طلاق ثبت شده است.

رفیع‌پور گفت: تاکنون حدود 83 درصد از مردم استان کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند و 17 درصد افراد هنوز برای تعویض کارت ملی خود به ادارات مراجعه نکرده‌اند و 2 درصد از افرادی که کارت ملی خود را تعویض کرده‌اند برای فعال کردن کارت خود اقدام نکرده‌اند این درحالی است که اعتبار کارت‌های قدیمی تا پایان سال 97 است و پس از آن هیچ‌گونه خدمات به افرادی که کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند داده نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز