خبرگزاری کار ایران

آیت الله مکارم شیرازی:

اتفاقات اخیر مجلس نگران‌کننده بود/ نباید با کسی آمرانه سخن گفت

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۸۸۸

یک مرجع تقلید تاکید کرد: اخیرا درمجلس اتفاقی افتاده که شکل خوبی نداشت؛ اگر با ادبیات خوب برخورد می کردیم جلوی مشکلات بعدی گرفته می‌شد؛ نباید با خشونت و استفاده از ادبیادت نامناست برای خود، مسئله درست کنیم.

به گزارش ایلنا، آیت الله مکارم شیرازی پیش ازظهر امروز در دیدار سردار فتحی زاده، جانشین فرمانده ناجا و جمعی از فرماندهان ناجا که در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) در قم برگزار شد، گفت: ما همیشه برای موفقیت نیروی انتظامی دعا کردیم و می کنیم که بتوانند برای برقرار کردن امنیت و درکارهایشان موفق باشند.

این مرجع تقلید افزود: معتقدیم امنیت حرف اول را در همه مسائل می زند؛ اگر امنیت نباشد، هیچ چیزی نخواهد بود؛ در روایت داریم که امنیت و سلامت دو نعمتی بزرگ است تا قدر آن دانسته نشود، توجه به آن نمی شود؛ در واقع اول امنیت و بعد سلامتی است.

وی بیان داشت: حضرت ابراهیم(ع) به ماموریت رفته و در دعای خود، اول از خدا امنیت را درخواست کردند، ایشان پیامبر خداست و می دانند امنیت چقدر مهم است.

وی با بیان اینکه کار نیروی انتظامی در شرایط کنونی بسیار حساس بوده و دشمن دائم به دنبال ناامن کردن جامعه است، اظهار داشت: معاندین از نبود امنیت در نظام جمهوری اسلامی خوشحال می شوند؛ به  همین دلیل باید در برقرار کردن امنیت با تدبیر عمل کرد.

آیت الله مکارم شیرازی بر افزایش آمادگی رزمی، سطح آموزش در مسائل انتظامی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: مسائل فرهنگی از آن لحاظ ویژه است، چون نظام ما نظام فرهنگی بوده و برخلاف سایر نظام هاست.

* توجه به مسئله فرهنگ ضروری است

وی افزود: باید آموزش در مسائل اخلاقی و فرهنگی و حتی نوع فعالیت نیروی انتظامی در برقرار کردن امنیت و نوع برخورد با مردم بیشتر شود چون هر روز شاهد این قضیه هستیم که شگرد دشمن در ایجاد ناامنی و فتنه به روز تر می شود.

وی با بیان اینکه به روز بودن نیروی انتظامی در آموزش های انتظامی و برقرار کردن امنیت باعث می شود پادزهر آماده‌ای در برابر برنامه دشمن داشته باشد، بیان داشت: باید در کنار آموزش فرهنگی، مجله درون گروهی هم باشد تا از وضعیت فکری و برنامه دشمن به درستی اطلاع رسانی و تحلیل کند تا بشود به موقع برای مقابله، پادزهر آن را هم آماده کرد و اهداف دشمن را خنثی کرد.

* برخورد محبت آمیز در عین قاطعیت باشد

 وی افزود: نکته دیگر برخورد محبت آمیز در عین قاطعیت است؛ بعضی فکر می کنند چشم پوشی از خطا، قاطعیت نیست؛ نه باید بدانیم برخورد محبت آمیز در عین قاطعیت بسیاری از مشکلات را حل می کند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: اخیرا در مجلس اتفاقی افتاده که شکل خوبی نداشت و نگران‌کننده بود اگر با ادبیات خوب برخورد می کردیم جلوی مشکلات بعدی گرفته می‌شد؛ نباید با خشونت و استفاده از ادبیادت نامناسب برای خود، مسئله درست کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید با کسی آمرانه سخن گفت بلکه با ادبیات خوب و محترمانه می‌توان قلب‌ها را جذب کرد، افزود: با زبان و گفتار خوب و ادبیات محترمانه می‌توان همه را جذب کرد و جلوی اتفاقات بعدی را گرفت.

* نیروی انتظای به مسئله فرهنگ حساس باشد

وی عنوان کرد: نکته سوم این است برنامه نیروی انتظامی باید نسبت به مسئله فرهنگ حساس‌تر از سایر موضوعات باشد؛ چون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است و نباید مسائل فرهنگی این نیرو کم رنگ باشد.

وی بیان داشت: به سایر مسئولین می‌گویم در کنار فعالیت روزمره‌شان، همه نسبت به احیای فرهنگ مسئول هستند و نیروی انتظامی هم باید حساس باشد؛ نباید با خشونت، کوبیدن و زدن بهانه به دست کسی داد.

آیت الله مکارم شیرازی  با اشاره به حادثه سال قبل از سوی دشمنان و عملکرد مناسب نیروی انتظامی گفت: درحواث سال گذشته که خارجی‌ها وارد شده، طراحی کرده و مشکلاتی ایجاد کردند نیروی انتظامی در برقرار کردن امنیت و برخورد با مردم خوب کار کرد و این نوع مسائل نشان می دهد می توان با تدبیر ولی با قاطعیت به درستی عمل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز