خبرگزاری کار ایران

آیت الله مکارم شیرازی:

باید مستند مناسبی درباره اربعین به چند زبان تهیه شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۱۵۹

یکی از مراجع تقلید با بیان این‌که «اخبار حماسه اربعین باید به صورت جهانی منعکس شود»، گفت: رسانه‌های دنیا به دنبال بایکوت کامل حماسه اربعین هستند و ما باید تلاش کنیم که این حماسه را به شکل مناسب خبررسانی کنیم تا تمام مردم دنیا با این حماسه بزرگ آشنا شوند.

به گزارش ایلنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و دبیر ستاد اربعین عنوان کرد: اربعین به یک مسئله مهم اجتماعی و حتی جهانی تبدیل شده است و آثار و برکات بسیاری دارد و یک سرمایه بزرگی است که با خون دل به دست ما رسیده است و باید از آن بهره برداری لازم صورت گیرد.

وی افزود: خیلی از مصداق‌ها مانند تعداد، پذیرایی و اتحاد در این حماسه، از برترین‌ها است و باید متناسب با آن برنامه ریزی کرد، برنامه اربعین ۲۰یا ۳۰برابر حج است و هر میزانی که برای حج برنامه ریزی و زحمت کشده می‌شود، برای اربعین باید ۲۰برابر برنامه ریزی شود. هر برنامه‌ای ممکن است یکسری آسیب هایی داشته باشد و این آسیب ها را باید بررسی کرد و جلوی آن را گرفت تا این نعمت بزرگ بدون آسیب مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید زیرساخت های لازم لازم برای تعداد زائران اربعین پاسخگو باشد و در نظر گرفته شود که ممکن است تعداد زائرین افزایش یابد و برای آن برنامه ریزی شود.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: دشمنان از اجرای این حماسه بزرگ خشمگین می‌شوند ، دشمن به دنبال سم پاشی و بهانه جویی از از این برنامه عظیم است و نباید بهانه‌ای به دست آن‌ها داد.

وی با بیان این‌که «اخبار حماسه اربعین باید به صورت جهانی منعکس شود»، گفت: رسانه‌های دنیا به دنبال بایکوت کامل حماسه اربعین هستند و ما باید تلاش کنیم که این حماسه را به شکل مناسب خبررسانی کنیم تا تمام مردم دنیا با این حماسه بزرگ آشنا شوند، صحنه های بسیار ناب و بی سابقه ای در این حماسه رخ می‌دهد و باید مستند مناسبی از آن به چند زبان تهیه شود و در رسانه های مختلف منعکس شود.

این استاد برجسته حوزه تاکید کرد: بعد از روز اربعین یک مرتبه همه چیز تعطیل می‌شود و باید موکب های ایرانی و عراقی چند روز بعد از اربعین نیز به ارائه خدمات بپردازند تا زائرین به مشکل مواجه نشوند، همچنین باید موکب هایی در مرزها احداث شود تا به زائرین خدمات ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز