خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح کرد؛

هشدار نسبت به وقوع برخی آسیب‌ها در برنامه‌های عزاداری محرم و عاشورا/ نباید به نام مداحی، کارهای سیاسی و جناحی کرد

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۰۱۳

آیت الله مکارم شیرازی با هشدار نسبت به وقوع برخی انحرافات در عزاداری ها گفتند: نباید به نام مداحی کارهای سیاسی و جناحی کرد؛ خطبای محترم نیز باید مراقبت های لازم را داشته باشند.

به گزارش ایلنا، آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار مدیران رادیو معارف و رادیو محرم، محرم و عاشورا را از سرمایه های مهم شیعه دانسته و تاکید کرد: دشمنان به دنبال ضربه زدن به مرجعیت و عاشورا هستند و به این مساله اذعان می کنند و برای تحقق آن سرمایه گذاری عظیمی را صورت داده اند.

وی انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از قیام عاشورا ارزیابی و تصریح کرد: در مسائل مربوط به محرم و عاشورا تمام جناح ها و گروه ها ورود می کنند و اختلافات کنار می رود و این حلقه اتصال بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به نقشه های دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در برنامه های عزاداری محرم و عاشورا، نسبت به وقوع برخی آسیب ها هشدار داد و بر لزوم مراقبت همگان در این خصوص تاکید کرد.

وی با یادآوری توصیه های همیشگی خود به مداحان، بیان داشت: امروزه مداحی نسبت به سابق گسترده تر شده است؛ به همین دلیل باید مراقبت های ویژه ای در این خصوص صورت گیرد؛ نباید به نام مداحی کارهای سیاسی و جناحی کرد؛ خطبای محترم نیز باید مراقبت های لازم را داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در برنامه های مربوط به رادیو محرم از جنبه های معرفتی غفلت نشود، اظهار داشت: رادیو محرم باید جنبه تبیین گری و هدایت گری داشته باشد؛ رسانه ها نیز نباید تابع خواسته ها باشند، بلکه بایستی با توجه به آموزه های دینی معیارها را رعایت کنند.

وی با اشاره به سبک های رایج در مداحی، برخی از آنها را سبُک و دور از شأن عزاداری امام حسین(ع) دانسته و بر لزوم پرهیز از این گونه سبک ها تاکید کرد.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم که همه این سرمایه عظیم را پاسداری کنیم و برای پیشرفت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) از آن بهترین بهره گیری را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز