خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای مطرح شد؛

مخالفت تشکل‌های کارگری با واگذاری برخی شرکت‌های شستا به بهانه زیان‌ده بودن

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۴۹۷

تشکل‌های کارگری و بازنشستگان استان خراسان رضوی طی بیانیه‌ای مراتب نارضایتی و اعتراض خود را نسبت به واگذاری تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گداری تامین اجتماعی (شستا) را اعلام کردند.

 به گزارش ایلنا، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان، کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، کانون انجمن‌های صنفی، مجمع نمایندگان کارگران، جامعه اسلامی کارگران و شش تشکل صنفی کارگران و بازنشستگان استان خراسان رضوی هستند که در مخالفت به سیاست واگذاری برخی از شرکت‌های مجموعه شستا بیانیه صادر کرده‌اند.

متن کامل بیانیه تشکل‌های کارگری و بازنشسته استان خراسان رضوی به شرح زیر است:

مدتی است که این نظریه مطرح است که سازمان تامین اجتماعی باید از بنگاه‌داری خارج شود و شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی شرکت‌های شستا بفروش برسد. چنانچه این موضوع توسط مقام معظم رهبری که سیاست‌های کلی نظام را طبق قانون اساسی اعلام می‌نماید مطرح می‌گردد سمعا و طاعتا ولی اگر  از جانب هرکسی غیر از معظم‌له اعلام شده است برابر قانون چنین حقی را ندارد. زیرا مالک این اموال فقط بیمه‌پردازان هستند، و فقط مالکان اموال صلاحیت آن را دارند که در مورد اموال خویش تصمیم بگیرند. و مسئولان سازمان تامین اجتماعی نیز کارگزاران بیمه پردازان می‌باشند و حق واگذاری املاک سازمان تامین اجتماعی را ندارند.  اگر سه‌جانبه‌گرایی در اداره امور سازمان برابر قانون عملی می‌شد و غاصبانه مدیریت بر سازمان تامین اجتماعی در اختیار مدیران دولت‌ها قرار نمی‌گرفت، اکنون شاهد چوب حراج زدن به اموال سازمان تامین اجتماعی نبودیم.

لذا به نظر می‌رسد که عده‌ای غیرمرتبط که قصد آن را دارند که شرکت‌های سودده سازمان تامین اجتماعی را به خصولتی‌ها واگذار نمایند. و شرکت‌های زیان‌ده همچنان به بهانه زیان‌ده بودن و نداشتن خریدار وبال گردن تامین اجتماعی بمانند.. در صورتی که زیان‌ده بودن این نوع شرکت‌ها نتیجه مدیریت نالایق دولت‌ها و نگاه سیاسی بر سازمان تامین اجتماعی بوده است و متاسفانه مقامات غیر مرتبط به ناحق می‌خواهند درخت را از ریشه برکنند، چون توان دفع آفات درخت را که خود به وجود آورده اند، ندارند. بنابراین اعلام می‌نماییم که حفظ شرکت‌های شستا که تنها پشتیبان مالی جهتارائه خدمات به بیمه پردازان است خط قرمز بازنشستگان و مستمری بگیران و کارگران است و قطعا بیمه‌پردازان از کیان و اموال خود دفاع خواهند نمود و از مقام عظمی ولایت تقاضا و استدعا دارند، جلوی دست‌اندازان به اموال بیمه‌پردازان را بگیرند و تمام امورات سازمان را رها کنند تا بیمه‌پردازان خودشان مدیریت سازمان تامین اجتماعی را به عهده بگیرند.

 در نهایت معروض می‌دارد شرکت‌های شستا زیان ده نبوده و تنها بعضی از این شرکت‌های زیان ده شرکت‌هایی هستند که توسط دولت‌ها به سازمان تامین اجتماعی تحمیل شده‌اند. که به طور حتم و یقین این مورد نیز ظلمی مضاعف به این قشر نجیب و شریف می‌باشد. ما را به خیر تو هیچ احتیاج نیست / لطفی نما و بیشتر از این شر به پا مکن.

در پایان ضمن آرزوی آمرزش و غفران الهی برای مرحوم دکتر نوربخش که زحمات فراوانی را تحمل گردیده‌اند، تشکلات کارگری و بازنشستگان استان خراسان رضوی انتظار داشتند با توجه به شرایط حساس حاکم بر سازمان تامین اجتماعی از وجود فردی فرهیخته، توانمند، کار بلد و از همه مهم‌تر از بدنه سازمان تامین اجتماعی در پست مدیرعاملی استفاده می شد چراکه تجربیات گذشته بیانگر آن است که افراد غیر سازمانی و غیرمرتبط با نگاه سیاسی مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز