خبرگزاری کار ایران

مرتضی لطفی:

بیش از 100 نوبت برای پاسخگویی به نمایندگان به مجلس رفتم/ ذخایر کارگران را در شرکت‌های سودده حفظ کردیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۳۳۹

مدیرعامل سابق شستا گفت: عده‌ای بحث مفسده را در شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی مطرح می‌کنند که من می‌گویم اینها آگاهی لازم را ندارند یا دنبال موارد دیگری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی لطفی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا، با بیان اینکه شستا یک خانواده 60 هزار نفری است، گفت: مجموعه مدیران شستا و پرسنل خلاق هستند و با تلاش‌های شبانه‌روزی تلاش می‌کنند که ارزش دارایی‌های بیمه‌شدگان را حفظ کنند. البته کسانی بحث مفسده را مطرح می‌کنند که به نظر من آنها آگاهی لازم را ندارند یا به دنبال موارد دیگری هستند.

وی از وزیر کار خواست که با مدیرعامل جدید شستا همراهی کند تا تحت فشارهایی که برای انتصاب افراد در زیرمجموعه‌های وزارت کار وارد می‌شود، قرار نگیرد.

لطفی تصریح کرد: قطع به یقین در مجموعه بزرگی مانند شستا نقاط خاکستری هم وجود دارد اما ما برای پاک کردن آنها به سراغ اصلاح ساختار بنگاهداری رفتیم و 9 بنگاه را به 5 بنگاه تبدیل کردیم. ما در شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی برنامه راهبردی 5 ساله را تهیه کردیم. هم اکنون مجموعه شمس، رایتل و عمران را به سیمان منتقل کرده‌ایم. در ضمن موازی‌کاری‌ها را در هیات مدیره‌ها قطع کردیم.

وی با بیان اینکه از نظرات سه هزار فعال اقتصادی در شش استان استفاده کرده است تا واگذاری‌های شرکت‌های خارج از استراتژی سازمان تامین اجتماعی تسهیل شود، گفت: تلاش ما این است که با بخش خصوصی رقابت نکنیم و البته ذخایر کارگران را در شرکت‌هایی که سودده هستند حفظ کنیم. تاکنون 5 عرضه عمومی از طریق آگهی در مطبوعات کثیرالانتشار منتشر کرده‌ایم و سایتی مستقل را هم به منظور واگذاری شرکت‌های شستا ایجاد کرده‌ایم.

لطفی افزود: ما مرتب پیگیر بودیم که بحث ادغام پتروشیمی در هولدینگ خلیج فارس اتفاق بیفتد که آقای زنگنه آن را امضا نکرد. ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که در صورت ادغام پتروشیمی در هولدینگ خلیج فارس سود ما 15 درصد بیشتر می‌شود و در حوزه صادرات کمک فراوانی به سازمان تامین اجتماعی می‌شود.

مدیرعامل سابق شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با بیان اینکه 5 یا 6 خانم را در هیات مدیره‌ها استخدام کردیم، گفت: ما میانگین سن مدیران مجموعه را 10 سال کاهش دادیم. همچنین 120 نفر از مدیران‌مان را تحت آموزش‌های کاربردی در حوزه مدیریت بردیم تا کانون‌های ارزیابی عملکرد آنها را پس از این دوره برای سپردن امور به آنها تایید کند. مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن یکی از همین افراد است. کانون ارزیابی وی را برای این سمت تایید کرده است.

لطفی با اشاره به فشارهایی که برای انتصاب عده‌ای در هیات مدیره‌ها وجود دارد، گفت: یک نفر خیلی اصرار داشت تا یکی از مدیران صندوق سپه را در شرکت فناوران به کار گیرد که بعدها خبر تخلفات وی منتشر شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شرکت صدر تامین و شرکت صنایع عمومی به ترتیب 18 درصد و 103 درصد رشد سود خود را داشتند، گفت: 26 هزار میلیارد تومان از محل فروش تجمیعی منابع به دست آوردیم که سود خالص آن 6 هزار میلیارد تومان بود.

لطفی تصریح کرد: 85 درصد از دارایی‌های خود را در بورس عرضه کرده‌ایم و هم‌اکنون هیچ شرکتی را نداریم که سهام آن در بورس ارائه نشده باشد.

وی افزود: در شش ماهه ابتدای امسال به سازمان تامین اجتماعی سود هزار میلیارد تومانی پرداخت کردیم و 1100 میلیارد تومان از فروش اموال را هم در اختیار سازمان تامین اجتماعی گذاشتیم.

مدیرعامل سابق شستا در مورد سایر اقداماتی که برای شفاف‌سازی انجام شده است، گفت: در شستا کمیته حسابرسی و کمیته صیانت را تشکیل دادیم تا پرونده‌های تخلفات به دادگاه‌ها ارجاع داده شود.

وی در مورد اعتراضات کارگران زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: در گذشته کارگران چوکا اعتراض داشتند و جاده را می‌بستند یا کارگران کرمانیت هم مشکلات اینچنینی داشتند اما ما این شرکت‌ها را به سوددهی رساندیم و دیگر کارگران آنها به موارد گذشته اعتراضی ندارند. در ضمن شرکت لوازم الکترونیکی پارس هم به سوددهی رسید.

لطفی در پایان گفت: بیش از 100 نوبت برای پاسخ‌دهی به سوالات نمایندگان به مجلس رفتم و دفعات زیادی هم به همراه آقای ربیعی در جلسات استیضاح شرکت داشتم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز