خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفظ نشر و ارزشهای دفاع مقدس مازندران:

نیاز مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران به 40 میلیارد تومان اعتبار

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۱۹۰

مدیر کل حفظ نشر و ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران به 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،سردار عبدالله ملکی عصر امروز در سی و پنجمین جلسه شورای شهر ساری به بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس شمال کشور در مرکز مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: کلنگ این پروژه در سال 88 به زمین خورده شد و فاز یک سال گذشته افتتاح شد.

وی افزود: تاکنون نزدیک 37 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و اعتباری نزدیک به 40 میلیارد تومان منابع برای اتمام فاز یک و دو لازم است.

مدیر کل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: از این میزان بودجه بیش از 12 میلیارد تومان بودجه ملی،بیش از 15 میلیارد تومان بودجه استانی و 6 میلیارد و 600 میلیون تومان نیز مشارکتی بوده که شهرداری ساری در تامین آن نقش موثری داشته است.

وی با بیان اینکه برای ادامه ساخت این پروژه در نظر داریم از مشارکت مردمی نیز بهره گیری کنیم ،افزود: مازندران به عنوان کلان شهر و احداث این مرکز فرهنگی در مرکز استان نیاز به مساعدت افزون تر دارد.

ملکی با اشاره به اینکه اکنون یازدهمین سال از شروع پروژه پارک موزه مازندران می گذرد، گفت:این طرح که در 60 هکتار درنظرگرفته شده نیاز به مشارکت و همکاری دستگاه های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه پل شهدای غواص در مرکز فرهنگی دفاع مقدس در حال احداث است و برای تکمیل و اتمام به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد پیشنهاد داد که شهرداری ساری با همکاری در احداث این پروژه ،پل به نام شهرداری ثبت شود.

ملکی خواستار شد تا پروژه پارک ملل به این این مجموعه فرهنگی متصل و هیات امنایی اداره شود.

وی افزود: 55 درصد اعتبارات ملی سال قبل و 48 درصد اعتبارات استانی برای ساخت و تجهیز مرکز فرهنگی تخصیص یافته است و بودجه ملی مصوب سال جاری 970 میلیون تومان و بودجه استانی مصوب نیز سه میلیارد تومان است که تاکنون بخشی از آن تخصیص یافته است.

ملکی، میزان هزینه کرد در پارک موزه را در سال جاری بیش از بودجه مصوب بیان کرد و خواستار حمایت شهرداری و دستگاه های مرتبط شد.

مدیر کل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران برخی از مسئولان مازندران نگرش استانی ندارند و جزیره ای به مسائل نگاه می کنند این در حالی است که لشکر 25 کربلا از استان مازندران فاتح بسیاری از عملیات ها در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

ملکی ازچاپ 110 کتاب طی پنج سال اخیر با مضامین دفاع مقدس و خاطرات جنگ خبر داد و افزود: تالیف 40 کتاب در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

سید علی آقامیری در ادامه به اهمیت این پروژه فرهنگی پرداخت وگفت: برای توسعه و تقویت این پروژه باید از توانمندی های استان بهره گیری کرد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری تصریح کرد: عظمت مازندران با نگاه ویژه 25 کربلا دیده شود .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز