خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد 9 بندی بخش خصوصی به دولت

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۱۵۸

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت گاز و پتروشیمی گفت: بخش خصوصی با در اختیار داشتن کارشناسان و ثروت و سرمایه بهتر فکر می‌کند، چون می‌خواهد سرمایه خود را حفظ کند و از دورریز و اسراف هم پرهیز می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احمد صرامی در نشست خبری با اشاره به پیشنهاداتی که طی 3 سال گذشته از طرف بخش خصوصی به دولت ارائه شد، اظهار داشت: ما طی این پیشنهاداتی که در 9 بند ارائه شد خواستار تغییر و تحول بوده‌ایم، اگر یکی از این بندها عملیاتی می‌شد شاهد رکود تورم کنونی به این شکل نبودیم.

 وی افزود: بخش خصوصی با در اختیار داشتن کارشناسان و ثروت و سرمایه بهتر فکر می‌کند، چون می‌خواهد سرمایه خود را حفظ کند و از دورریز و اسراف هم پرهیز می‌کند.

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت گاز و پتروشیمی در ادامه بازتعریف نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور، بهبود فضای کسب و کار، مبارزه جدی با فساد، رقابتی کردن اقتصاد، رشد درونزایی و برونزایی ساختار دولت در مباحث اقتصاد، بازسازی نگاه به سرمایه گذاری و مسائل ارزی و تجدید ساختار دولت را از جمله این پیشنهادات برشمرد.

وی ادامه داد: اکنون آنچه می‌بینیم مشکل رونق در بخش‌های مختلف اقتصادی است، متاسفانه هرچه مشاهده می‌شود دوباره کاری و شروع و خاتمه بی پایان است که نمی‌دانیم صفر و صد کجاست و نتایج در فضای کسب و کار ما را به جایی نمی‌رساند. 

صرامی با بیان اینکه آنچه از تورم در جامعه وجود دارد با نگاه بخش خصوصی متفاوت است، گفت: در استمرار ثبات اقتصادی و حفظ دستاوردهای اقتصادی دچار اشکال هستیم.

وی کاهش بیکاری را از دیگر بندهای پیشنهادی ذکر کرد و گفت: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی از جمله اهداف مدنظر ما است، مردم به جای اینکه در بخش تولید سرمایه گذاری کنند فضای فکری آنقدر کم شده که سرمایه‌ها به سمت خرید دلار می‌رود. 

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت گاز و پتروشیمی همچنین به مباحث زیست محیطی اشاره و اظهار داشت: مسائل زیست محیطی هم به خاطر عدم تامین اقتصادی منجر به نابهنجاری و فجایع زیست محیطی می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم از تفکرات بخش خصوصی به معانی واقعی استفاده کنیم در داشنگاه‌ها و فضای کسب و کار نتایج خوبی حاصل می‌شود چرا که استفاده از فکر و ذهن روشن باعث تغییر و تحول می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز