خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل توانیر:

پرمصرف‌ها 10 برابر کم‌مصرف‌ها از یارانه پنهان استفاده می‌کنند/ دولت از معادله عرضه و تقاضا خارج می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۴۳۹

مدیرعامل توانیر گفت: در حال حاضر مشترکین پرمصرف 10 برابر مشترکین کم‌مصرف از یارانه پنهان استفاده می‌کنند که دولت به تنهایی توان حل این معضل را ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدحسن متولی‌زاده در نشست با فعالان بخش خصوصی صنعت برق که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه صنعت برق برگزار شد اظهار داشت: لازم است با توجه به سیاست‌ها یک اجماع ملی برای شناساندن برق به عنوان یک کالا انجام شود تا ارزش واقعی آن شناخته شود در حال حاضر مشترکین پرمصرف 10 برابر کم‌مصرف‌ها از یارانه پنهان استفاده می‌کنند ما به عنوان دولت توانایی حل این موضوع را نداریم.

وی افزود: باید در قراردادها این هماهنگی را ایجاد کنیم که پروژه‌هایی که اولویت ندارند حذف شده و منابع را به پروژه‌های اولویت‌دار تخصیص دهیم ضمن اینکه طرح‌های تشویقی نیز توسعه یابد.

مدیرعامل شرکت توانیر همچنین گفت: خرید تابستانی با قیمت مناسب برای چهار ماه گرم سال مدنظر است هر واحدی که برق تولید کرده و نصب نیروگاه داشته باشد با همکاری‌ که با شرکت گاز برای تامین سوخت داشته‌ایم قرار بر این است که در ساعات پیک برق تولیدی آنها را مگاواتی 380 تومان خریداری کنیم.

وی افزود: همچنین بحث مدیریت بار مشترکین را با کمک استارت‌آپ‌ها دنبال می‌کنیم و بخشنامه آن نیز به زودی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه صادرات برق توسط بخش خصوصی از جمله اولویت‌های ما است تصریح کرد: البته نباید تمام اتکا به توانمندی‌ها و پتانسیل بخش برق باشد باید سوخت صرفه‌جویی شده نیز مدنظر قرار گیرد. شورای اقتصاد به این نتیجه رسیده که منابع لازم را در اختیار قرار دهد و با راه افتادن بورس انرژی این سوخت صرفه‌جویی شده می‌تواند در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

متولی‌زاده خاطرنشان کرد: ما به عنوان دولت آماده‌ایم از معادله عرضه و تقاضا خارج شویم و نقش دولت را در این بین کمرنگ کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه امسال تصمیمات خوبی در دولت در زمینه نفت و بنزین گرفته شده این قضیه فرصت مناسبی است که ما هم در صنعت برق تصمیمات مقتضی را بگیریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز